Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
804 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 2 | 3 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı, danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini öğrencilere aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilmeye eşlik eden akademik okuma yazma ve tartışmaya ilişkin bilgi, beceri kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Öcal, Prof. Dr. Betül Karagöz Yerdelen, Doç. Dr. Kemal Çiftçi, Prof. Dr. Şirin Dilli, Doç, Dr, İpek Cebeci.
1 | Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme. |
2 | Spesifik bir araştırma konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme. |
3 | Avrasya kavram ve coğrafya alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel bir anlayışla analiz eder. |
4 | Spesifik bir araştırma konusuna yönelik güncel gelişmeleri sözlü ve yazılı olarak ifa edebilme |
5 | Spesifik bir konuda araştırma yaparken karşılaşılabilecek sorunları ve çözüm önerilerini fark etme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tez danışmanının uzmanlık alanı ve öğrencinin çalışma konusu kapsamında alana özgü kuramsal ve kavramsal yapıya ilişkin akademik gelişimi sağlayacak konularda araştırma, okuma, tartışma ve değerlendirme çalışmaları oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
2 | Avrasya kavram ve coğrafi alanına ilişkin özgün araştırma konusu/konularının seçimi ve tartışılması | Yok | Yok |
3 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
4 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
5 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
6 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
7 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
8 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
9 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
10 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
11 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
12 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
13 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
14 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | Yok | Yok |
15 | Genel Değerlendirme | Yok | Yok |
Avrasya kavram ve coğrafyası temel alanı ve alt disiplin alanlarına yönelik temel kaynaklar, alan indeksleri, bilimsel araştırma makaleleri, tez çalışmaları ve araştırma projesi raporları ve Giresun Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Beyin Fırtınası | 10 | 15 |
Rapor Hazırlama | 3 | 20 |
Rapor Sunma | 4 | 20 |
Makale Yazma | 5 | 30 |
Bireysel Çalışma | 8 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Rapor Sunma | 3 | 6 | 18 |
Makale Yazma | 15 | 6 | 90 |
Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 185 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |