GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRK-521 KARŞILAŞTIRMALI ÇOCUK EDEBİYATI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, -Türkiye’deki ve dünyadaki çocuk edebiyatı ürünlerinden hareketle- öğrencilerin karşılaştırma, eleştirme, değerlendirme, genelleme becerisi edinmesini, karşılaştırmalı edebiyat metotlarını kullanarak çocuk edebiyatının Türkiye’deki ve dünyadaki örneklerini inceleyebilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Müzeyyen ALTUNBAY


1 Karşılaştırmalı edebiyat biliminin genel ilkelerini, kavramlarını öğrenir.
2 Metin inceleme ve eleştiri yöntemlerini öğrenir.
3 Çocuk edebiyatının örnek ve seçkin metinlerini okur.
4 Çocuk edebiyatı metinlerini inceleme yöntemlerini öğrenir.

Birinci Öğretim


yok


Derste verilecek kaynakların okunması ve ödevlerin yapılması zorunludur.


Bu derste öğrenci, öncelikli olarak karşılaştırmalı edebiyat biliminin temel kavramları, yöntemleri ve eleştiri metotları hakkında fikir sahibi olacak, ardından gerek kendi toplumunun gerekse diğer toplumların kültürlerinden ve edebiyatlarından hareketle –örnek çocuk edebiyatı ürünlerinden yola çıkarak- karşılaştırmalar ve analizler yapacaktır. Dönem sonunda öğrenci, karşılaştırmalı inceleme ve eleştiri yöntemlerini öğrenecek, bunları başta çocuk edebiyatı metinleri olmak üzere diğer edebî ürünlere de uygulayabilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimde Temel Kavramlar (Öteki/Ötekileştirme, Edebî Eserlerde Doğu-Batı Karşılaştırması)
2 Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim (Temel Kavramlar) Türkiye’de Karşılaştırmalı Edebiyat Çalışmaları
3 Metin İnceleme ve Eleştiri Yöntemleri
4 Karşılaştırmalı Edebiyatta Çeviribilim ve Çocuk Edebiyatında Çeviri Metin Sorunu
5 Türkiye ve Dünyada Çocuk Edebiyatına Genel bir Bakış
6 Dünyada Çocuk Edebiyatının Durumu (İngiliz Çocuk Edebiyatı)
7 Genel tekrar
8 Ara sınav
9 (Dünyada Çocuk Edebiyatının Durumu) Rus Çocuk Edebiyatı
10 (Dünyada Çocuk Edebiyatının Durumu) İran Çocuk Edebiyatı
11 Yerli ve Yabancı Çocuk Çizgi Filmlerinin Karşılaştırılması
12 Yerli ve Yabancı Çocuk Çizgi Romanların Karşılaştırılması
13 Yerli ve Yabancı Çocuk Animasyon Filmlerinin Karşılaştırılması
14 Genel tekrar ve değerlendirme
15 Ödev değerlendirme
16 Dönem Sonu sınavı

• Baytekin, Binnaz (2006). Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. • Rousseau, A. ; Pichois, C. (1994). Karşılaştırmalı Edebiyat. Ankara: MEB Yayınları. • Aytaç, G. (2013).Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi. İstanbul: Say Yayınları. • Tekşan, M. (2011).Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi. İstanbul: Kriter Yayıncılık. • Öztürk, A. O. (1998).Karşılaştırmalı Edebiyat Araştırmaları. Konya: Sel-ün Yayınları • Yalçın, A. ; Aytaş, G. (2016). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. • Emre, İ. (2012). Edebiyat Bilimi. Ankara: Anı Yayıncılık. • Cantek, L. (2014). Türkiye’de Çizgi Roman. İstanbul: İletişim Yayınları. • Gültekin, A. (2011). Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yazıları. İstanbul: Erdem Yayınları. • Akın, S. (2015). Hayal Kahramanları. İstanbul: İş Bankası Yayınları. • Uslu Üstten, A. (2015). İlk Gençlik Edebiyatı. Ankara: İldem Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 30 3 90
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 174

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek