Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRK-526 | DİL EDİNİMİ VE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, ana dil edinimine ve yabancı dil öğrenimine dair temel kavramları öğrenmesi, bununla birlikte Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi hakkında fikir sahibi olması şeklinde belirlenmiştir.
Doç. Dr. Müzeyyen ALTUNBAY
1 | Dil edinimi ve dil öğreniminin farkını kavrar. |
2 | Dil edinim ve yabancı dil öğrenim kuramlarını bilir. |
3 | Dil öğretim yöntemlerini öğrenir. |
4 | Diller için Avrupa Ortak Başvuru Çerçeve metnini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Verilen kaynakların okunması ve ödevlerin yapılması zorunludur.
Bu derste öğrenci, önce dil edinimi ve yabancı dil öğrenimi aşamalarını bilir. Dil öğreniminde ve öğretiminde önemli bir başvuru kaynağı olan Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni hakkında fikir edinir. Daha sonra ana dil ediniminde ve yabancı dil öğreniminde dil becerilerinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dil Edinimi ve Dil Öğrenimine İlişkin Temel Kavramlar (Dil, Ana Dil, Ana dili, Edinim, Dil edinimi, dil öğrenimi, yabancı dil vb.) | ||
2 | Çocukta Dil Gelişimi ve Ana Dil Öğrenimi | ||
3 | Çocukta Dil Gelişimi ve Ana Dil Öğrenimi | ||
4 | Türkçenin Ana Dil Olarak Edinimi | ||
5 | Türkçenin Ana Dil Olarak Edinimi | ||
6 | Dil Edinim Kuramları | ||
7 | Dil Edinim Kuramları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğrenimi ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni | ||
10 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğrenimi ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni | ||
11 | Yabancı Dil Öğretiminde Temel Yaklaşımlar ve Yöntemler | ||
12 | Yabancı Dil Öğretiminde Temel Yaklaşımlar ve Yöntemler | ||
13 | Dil Öğreniminde Temel Sorunlar | ||
14 | Dil Öğreniminde Temel Sorunlar | ||
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | ||
16 | Dönem Sonu sınavı |
• Karakaya, (2008). Dil Edinimi Okul Öncesi Dil ve Oyun Eğitimi. Samsun: E Yazı Yayınevi. • Keklik, S. (2015). Çocukta Dil Edinimi. Ankara: TDK Yayınları. • Güvendir, E. ; Yıldız, I. G. (2014). Dil Edinimi. Ankara: Anı Yayıncılık. • Dellal, N. A. (2011). Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi ve Dil Edinimi Nedir? Niçin? Nasıl? Çanakkale: Çanakkale Kitaplığı. • Özüdoğru, M. ; Dilman, H. (2014). Ana Dil Edinimi ve Yabancı Dil Öğrenim Kuramları. Ankara: Anı Yayıncılık. • Tarcan, A. (2004). Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 30 | 3 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |