Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRK-530 | KARŞILAŞTIRMALI ANA DİLİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ülkemizde ve dünyanın çeşitli ülkelerindeki ana dili öğretimlerini karşılaştırmalı olarak inceler, benzerlik ve farklılıklarını tespit etmeyi amaçlar.
Dr. Öğr. Üyesi Miriam Zeliha Stebler
1 | Ana dili öğretimini çeşitli yönleriyle kavrar. |
2 | Ana dili öğretiminin ülkemizdeki uygulamalarını kavrar. |
3 | Karşılaştırmalı ana dili eğitiminin geçmişten günümüze gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyleri hakkında bilgi edinir. |
5 | Batılı ve gelişmiş ülkelerin ana dili öğretim sistemleri ile Türkiye ana dili öğretim sistemini karşılaştırma becerisi edinir. |
6 | Ülkelerdeki ana dili öğretimi problemlerinin ortak olanlarını keşfeder, bunlara çözüm önerileri getirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste öğrenci, önce ana dili öğretiminin temel kavramlarını bilir. Ana dili öğretiminin önemini kavrar. Ülkemizde ve dünyanın çeşitli ülkelerindeki ana dili öğretimlerini karşılaştırmalı olarak inceler, benzerlik ve farklılıklarını tespit eder. Ana dili öğretiminin ülkelerdeki benzer ve farklı sorunlarını görür. Sorunlara çözüm önerisi getirme noktasında fikir geliştirmeye çalışır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim kapsamında karşılaştırmalı ana dili öğretiminin tarihçesi | ||
2 | Ana dili öğretiminin temel kavramları | ||
3 | Türk Eğitim Sistemi ve Türkiye'de ana dili öğretimi | ||
4 | İsviçre'de ana dili öğretimi | ||
5 | İsviçre ve Türkiye'deki ana dili öğretiminin karşılaştırılması | ||
6 | Almanya'da ana dili öğretimi ve karşılaştırlması | ||
7 | İspanya'da ana dili öğretimi ve karşılaştırılması | ||
8 | İngiltere'de ana dili öğretimi ve karşılaştırılması | ||
9 | Amerika'daki ana dili öğretimi ve karşılaştırılması | ||
10 | Fransa'da ana dili öğretimi ve karşılaştırılması | ||
11 | Singapur'da ana dili öğretimi ve karşılaştırlması | ||
12 | Mısır'da ana dili öğretimi ve karşılaştırlması | ||
13 | Finlandiya'da ana dili öğretimi ve karşılaştırılması | ||
14 | Ana dili öğretiminde ülkelerde karşılaşılan ortak sorunlar ve çözüm önerileri |
Arseven A. ve İ. (Ed.) Farklı Ülkelerle Karşılaştırmalı Türk Eğitim Sistemi (Anı Yayıncılık; ISBN No:9786051703374; Ankara, 2020) Balcıoğlu A., Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Pegem A Yayıncılık; ISBN No:9944919675; Ankara, 2007) Yaman, H. (Ed.) Dünyada Ana Dili Öğretimi (Pegem A Yayıncılık; ISBN No9786053645863; Ankara, 2013)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gösterme | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 14 | 8 | 112 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |