Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK-554 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 2 | 4 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin yüksek lisans tez çalışmalarında odaklanacakları alandaki teorik bilgi ve pratik yetkinliklerini artırmaktır. Öğrenciler, kendi uzmanlık alanlarında derinlemesine bilgi edinirken, aynı zamanda literatürdeki güncel tartışmaları ve gelişmeleri yakından takip edeceklerdir. Bu ders, öğrencilerin bağımsız araştırma yapma, eleştirel düşünme, analitik becerilerini geliştirme ve seçtikleri konularda akademik yazım pratiği kazanmalarını sağlamayı amaçlar.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğretim üyelerinin tamamı
1 | Tez konusu hakkında birincil ve ikincil kaynakların araştırılması yönünde öğrencinin yönlendirilmesi; |
2 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme; |
3 | Tez konusuyla ilgili elde edilen kaynakların değerlendirilmesi; |
4 | Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme; |
5 | Tez çalışması süresince kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözüm önerinde bulunulması 1 |
6 | Tez çalışması süresince kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözüm önerinde bulunulması 2 |
7 | Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme; |
8 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme; |
9 | Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme; |
10 | Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme; |
Birinci Öğretim
Öğrenci en erken, programa kayıtlı olduğu dönemi takip eden ikinci yarıyılda ilgili derse kayıt olabilir.
YOK
Dersin içeriği, uzmanlık alanının belirlenmesi, literatür taraması ve analizi, araştırma sorularının belirlenmesi, ileri okumalar ve analitik tartışmalar ile tez önerisi geliştirme temaları üzerinden ilerler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | yok | yok |
2 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | ||
3 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi | yok | yok |
4 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | yok | yok |
5 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | ||
6 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | YOK | YOK |
7 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | ||
8 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | YOK | YOK |
9 | Rapor hazırlama ve sunma. | YOK | YOK |
10 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | YOK | YOK |
11 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | YOK | YOK |
12 | Yorum, değerlendirme ve analiz. | YOK | YOK |
13 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | YOK | YOK |
14 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. | YOK | YOK |
Öğrencinin seçtiği tez konusuna bağlı olarak değişiklik göstermektedir..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Rapor Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
Rapor Sunma | 12 | 1 | 12 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |