GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KAD-505 EBEVEYN OLARAK KADIN VE ÇOCUK İLİŞKİLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, insan ilişkilerini farklı açılardan ele alan kişilerarası kuramların incelenmesi, Aile içi ilişkilerin sınıflandırılması, farklı gelişim dönemlerinde ilişkilerin nasıl geliştiğinin ortaya konması, ilişkilerde etkili olan faktörlerin tartışılması, Aile içi ilişkilere etken olan faktörlerin incelenmesi, anne-baba ve çocuk ilişkilerinin incelenmesi, ilişkilerin cinsiyet ve sosyal cinsiyet rollerine göre incelenmesi, sağlıklı ve etkili iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi ve iletişim hatalarını ilişkiler açısından tartışılması amaçlanmaktadır.


Prof.Dr. Oğuz Serdar KESİCİOĞLU


1 1. Kişilerarası ilişkilerde temel kavramları bilme
2 2. Kişilerarası ilişkileri sınıflayabilme
3 3. Aile içi ilişkilerde sağlıklı iletişim kurabilme
4 4. Aile içi ilişkileri engelleyen faktörleri bilme
5 5. Aile içi iletişimi artırmada etken olan faktörleri bilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Aile içi ilişkilerin kuramsal temeller ile açıklanması, farklı ortamlarda farklı ilişkilerin oluşum ve etkileşim sürecinin belirlenmesi, Aile içi ilişkileri etkileyen temel faktörlerin belirlenmesi ve tartışılması, etkili aile iletişim tekniklerinin edinilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kişilerarası İlişkilerin Tanımı ve Sınıflandırılması
2 Yakın İlişkiler, Özel Olan ve Olmayan İlişkiler
3 Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler)
4 Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (sosyal psikolojik yaklaşımlar, bilişsel kuramlar)
5 Aile içi iletişim becerileri
6 Anne- baba iletişimi
7 İle içi Bağlılık ve Bağlanma
8 ara sınav
9 Anne baba çocuk iletişiminde etken olan faktörler
10 Kişilerarası İlişkilerde Etkili Olan Faktörler
11 Kişilerarası İlişkilerde Kendini Açma
12 İletişim yöntemleri
13 Etkili İletişim Becerileri ve İletişim Hataları
14 Aile içi iletişim problemleri ve çatışma
15 ders çalışma haftası
16 yarıyıl sonu (final) sınavı

Çetinkaya, B. (2009). Kendini Açma. Ankara: Pegem Akademi. Çetinkaya, B. (2010). Ruhsal açıdan sağlıklı aile sağlıklı çocuk. Ankara: Pegem Akademi. Araz, A: (2005). Kişilerarası ilişkilerde benlik sunumu. İstanbul: Varlık Yayonları. Çelen, N. (2007). Dökmen , Ü. (2004). İletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Problem Çözümü 14 4 56
Tartışma 14 4 56
Soru-Yanıt 16 4 64
Toplam İş Yükü (saat) 178

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek