Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAD-505 | EBEVEYN OLARAK KADIN VE ÇOCUK İLİŞKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste, insan ilişkilerini farklı açılardan ele alan kişilerarası kuramların incelenmesi, Aile içi ilişkilerin sınıflandırılması, farklı gelişim dönemlerinde ilişkilerin nasıl geliştiğinin ortaya konması, ilişkilerde etkili olan faktörlerin tartışılması, Aile içi ilişkilere etken olan faktörlerin incelenmesi, anne-baba ve çocuk ilişkilerinin incelenmesi, ilişkilerin cinsiyet ve sosyal cinsiyet rollerine göre incelenmesi, sağlıklı ve etkili iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi ve iletişim hatalarını ilişkiler açısından tartışılması amaçlanmaktadır.
Prof.Dr. Oğuz Serdar KESİCİOĞLU
1 | 1. Kişilerarası ilişkilerde temel kavramları bilme |
2 | 2. Kişilerarası ilişkileri sınıflayabilme |
3 | 3. Aile içi ilişkilerde sağlıklı iletişim kurabilme |
4 | 4. Aile içi ilişkileri engelleyen faktörleri bilme |
5 | 5. Aile içi iletişimi artırmada etken olan faktörleri bilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Aile içi ilişkilerin kuramsal temeller ile açıklanması, farklı ortamlarda farklı ilişkilerin oluşum ve etkileşim sürecinin belirlenmesi, Aile içi ilişkileri etkileyen temel faktörlerin belirlenmesi ve tartışılması, etkili aile iletişim tekniklerinin edinilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası İlişkilerin Tanımı ve Sınıflandırılması | ||
2 | Yakın İlişkiler, Özel Olan ve Olmayan İlişkiler | ||
3 | Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler) | ||
4 | Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar (sosyal psikolojik yaklaşımlar, bilişsel kuramlar) | ||
5 | Aile içi iletişim becerileri | ||
6 | Anne- baba iletişimi | ||
7 | İle içi Bağlılık ve Bağlanma | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Anne baba çocuk iletişiminde etken olan faktörler | ||
10 | Kişilerarası İlişkilerde Etkili Olan Faktörler | ||
11 | Kişilerarası İlişkilerde Kendini Açma | ||
12 | İletişim yöntemleri | ||
13 | Etkili İletişim Becerileri ve İletişim Hataları | ||
14 | Aile içi iletişim problemleri ve çatışma | ||
15 | ders çalışma haftası | ||
16 | yarıyıl sonu (final) sınavı |
Çetinkaya, B. (2009). Kendini Açma. Ankara: Pegem Akademi. Çetinkaya, B. (2010). Ruhsal açıdan sağlıklı aile sağlıklı çocuk. Ankara: Pegem Akademi. Araz, A: (2005). Kişilerarası ilişkilerde benlik sunumu. İstanbul: Varlık Yayonları. Çelen, N. (2007). Dökmen , Ü. (2004). İletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |