GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-555 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersi, öğrencilere markaların, ürünlerin ve hizmetlerin etkili bir şekilde iletişim stratejileri kullanılarak pazarlanmasını öğretmeyi amaçlar. Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi kavram ve stratejilerinin yanı sıra, medya araçlarının ve dijital platformların nasıl kullanılacağını, hedef kitleye yönelik uygun mesajların nasıl oluşturulacağını ve kampanya yönetimi sürecinin nasıl optimize edileceğini öğretir. Ayrıca, öğrencilere stratejik düşünme ve pazarlama iletişimi kampanyalarını planlama becerisi kazandırır.



1 Bütünleşik Pazarlama İletişimi stratejilerini geliştirebilme.
2 Farklı medya araçları ve dijital platformları etkin bir şekilde kullanarak pazarlama mesajları oluşturabilme.
3 Pazarlama iletişimi kampanyalarını planlayıp uygulama becerisi kazanma.
4 Hedef kitle analizleri yaparak doğru iletişim stratejileri geliştirme.
5 Marka ve ürün tanıtımlarında etkinliği artırmak için bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarını kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersi, öğrencilere pazarlama iletişiminin temellerini öğretirken, bütünleşik pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasına yönelik bilgileri sunar. Dersin içeriği, pazarlama iletişiminin çeşitli unsurları, medya araçları ve dijital platformların kullanımı, hedef kitleye yönelik stratejik mesaj oluşturma, kampanya planlaması ve yürütme sürecini kapsar. Öğrenciler, bu dersle markaların ve ürünlerin etkili bir şekilde tanıtılabilmesi için gerekli olan araç ve becerileri kazanırlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı ve Temelleri
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları ve Uygulamaları
3 Pazarlama İletişimi Stratejilerinin Oluşturulması
4 Hedef Kitle Analizleri ve Pazarlama Mesajları
5 Medya Planlama ve Reklam Kampanyaları
6 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya İletişimi
7 Marka Yönetimi ve İmaj Yaratma
8 Vize
9 E-pazarlama ve Web Tabanlı İletişim Stratejileri
10 Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Etik ve Hukuki Boyutlar
11 Reklamcılıkta Yaratıcılık ve Strateji
12 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ile Kriz Yönetimi
13 Tüketici Davranışları ve Pazarlama İletişimi
14 Küresel Pazarlama İletişimi Stratejileri
15 Vaka Çalışmaları ve Uygulamalı Pazarlama İletişimi
16 Final

Broderick, A., ve Pickton, D. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education UK.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 7 56
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek