Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STVS552 | SİNEMADA TOPLUMSAL CİNSİYET | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Toplumsal cinsiyet kavramının ve buna bağlı gelişen toplumsal ayrışmayı sinema perspektifinden irdelemek, kadın ve erkek kimliklerinin sinema anlatısı içerisinde yer alma biçimlerini araştırmak ve toplumsal cinsiyete bağlı kalıplaşmış kültürel temsillerin sinema ekolleri ya da film örnekleri içerisindeki payının ortaya konması.
Dr.Öğr.Üyesi Mehtap Özsoy
1 | Toplumsal cinsiyetin sinemada üretimini sinema tarihi üzerinden düşünebilme |
2 | Toplumsal cinsiyet ve sinema endüstrisi arasındaki ilişkiyi yönetmenler ve filmler üzerinden tarihsel örneklerle kavrayabilme |
3 | Sinemada kadın yönetmenlerin sinema endüstrisindeki üretim ilişkileri ve film üretimi bağlamında tartışılması |
4 | Türk sinemasının ilk örnekleri üzerinden toplumsal cinsiyetin üretimi üzerine bir tartışma |
5 | 1970'lerde feminist teori ve sinemada kuram tartışmalarının dönüşümü |
6 | Toplumsal cinsiyet bağlamında belirli yöntemler eşliğinde filmleri değerlendirme |
7 | Toplumsal cinsiyet bağlamında belirli yöntemler eşliğinde filmleri değerlendirme |
8 | Ara sınav/sunum |
9 | Yeni sinema tarihi çalışmalarında toplumsal cinsiyet ve seyirci üzerine düşünebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Feminist kuram ve sinema çözümlemeleri, cinsiyetin sinematik temsillerde görünümü, bazı kadın auteur’lerin filmlerinin analizi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Cinsiyet, sanat ve temsil: Kalıpyargılar ve istisnalar | ||
3 | Sinemada cinsiyet rolleri I: Erkeklik | ||
4 | Sinemada cinsiyet rolleri II: Kadınlık | ||
5 | Film teorilerine genel bir bakış | ||
6 | Feminist film teorisi ve sinemaya bakışı | ||
7 | Ara sınav (vize) ve makalelerin belirlenmesi | ||
8 | Kadın sinemasının tarihi | ||
9 | Agnés Varda: Cléo de 5 à 7 | ||
10 | Sofia Coppola: Lost in Translation | ||
11 | Yeşim Ustaoğlu: Araf | ||
12 | Cholé Zao: Nomadland | ||
13 | Pelin Esmer: İşe Yarar Bir Şey | ||
14 | Celiné Sciamma: Le Petite Maman | ||
15 | Maggie Gyllenhaal: The Lost Daughter | ||
16 | Genel değerlendirme ve makalelerin toplanması |
1. Connell, R. W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. Çev. Cem Soydemir. İstanbul: Ayrıntı. 2. Zoonen, Liesbet van. (1996). "Medyada Feminist Yaklaşımlar". Der: Süleyman Irvan. Medya Kültür Siyaset. 1. Basım. Ankara: Ark. 3. Oskay, Ünsal. (2000). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yay. 4. Kolektif. (2006). Frankfurt Okulu. Ed. H. Emre Bağce. İstanbul: Doğu-Batı 5. Bourdieu, Pierre. (2014). Eril Tahakküm. İstanbul: Bağlam. 6. Ryan, M. ve Douglas K. (1997). Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 7. Bruzzi, S. (2013). Mens Cinema: Masculinity and mise en scene in Hollywood. Edinburgh University Press. 8. Lehman, P. (ed.)(2001). Masculinity: Bodies, movies, culture. Routledge: London.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 1 | 90 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |