Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYL-602 | UZMANLIK ALAN DERSİ | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste lisansüstü öğrencilere tez yazımı öncesinde ve tez yazım sürecinde karşılaşabileceği sorunlara ilişkin çözüm bulabilmesi için kıdemli bir araştırmacı uzman tarafından mentörlük sağlanması hedeflenmektedir.
BÖÜ
1 | Uzman bir araştırmacı olmayı öğrenmek |
2 | Akademik tartışma yapmak |
3 | Tez için uygun konu ve yöntem belirler |
4 | Bağımsız bir araştırma yürütür |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste lisansüstü öğrencilere tez yazımı öncesinde ve tez yazım sürecinde karşılaşabileceği sorunlara ilişkin çözüm bulabilmesi için kıdemli bir araştırmacı uzman tarafından mentörlük sağlanması hedeflenmektedir. Böylece bir uzman eşliğinde araştırmasını tasarlayan ve yürüten lisansüstü öğrencisinin akademik gelişimini başarıyla tamamlanması hedeflenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mesleğin İncelikleri Nelerdir? | ||
2 | Sosyal Bilimcinin Araştırma Pratiği Nasıl Olmalıdır? | ||
3 | Akademik Bir Metin Nasıl Yazılmalıdır? | ||
4 | Sosyologların Araştırma Sürecinde Karşılaştıkları Dilemmalar | ||
5 | Araştırmalarda Nomotetik ve İdiografik Sınırları Aşmak | ||
6 | Teori ve Metodolojinin Kıskacında Sosyal Araştırmacı Olmak | ||
7 | Akademik Sosyalizasyon Süreçleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Araştırma Grubuyla Ortak Bir Çalışma Yürütmenin Felsefesi | ||
10 | Epistemik Cemaatler Alanı Olarak Akademi ve Akademik İlişki Biçimleri | ||
11 | Bilimsel Makalenin Yayına Hazırlanması | ||
12 | Bilimsel Makaleler İçin Uygun Dergilerin Taranması | ||
13 | Akademik Bir Tez Neden Yazılır? | ||
14 | Tez Yazımında Sık Yapılan Hatalar | ||
15 | Tez Çalışması Yaparken Çalışma Takvimi Hazırlamanın Önemi | ||
16 | Yarıyıl sınavı |
1- Becker, H. S. (2014). Mesleğin incelikleri. Ankara: Heretik Yayınları. 2- Becker, H. S. (2014). Sosyal bilimcilerin yazma çilesi (çev. Ş. Geniş). Ankara: Heretik Yayınları. 3- Layder, D. (2023). Sosyolojik araştırma pratiği: Teori ve sosyal araştırmanın ilişkilendirilmesi. Ankara: Nika Yayınevi. 4- Arslan, H. (2015) Epistemik Cemaat: Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi, Paradigma Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Rapor | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |