GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOSYL-525 MEDENİYET VE TOPLUM Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Medeniyet kavramını ve önemini ortaya koymak, Medeniyetin, kişi ve toplum üzerindeki hayati önemini belirlemek, Medeniyetlerin ortaya çıkışındaki temel felsefe ve anlayışları kavramak, Medeniyet oluşumunda kültür, inanç ve geleneklerin rollerini belirtmek, günümüz dünyasında medeniyet anlayışları ile toplumsal problemlerin çözümü arasında bağlar kurmak.


Doç. Dr. Mustafa BAKIRCI


1 Medeniyet kavramını öğrenir.
2 Medeniyet felsefesini kavrar.
3 Medeniyet ve toplum ilişkisini keşfeder.
4 Medeniyetler arası ilişkilerin önemini kavrar.
5 Medeniyetleri hazırlayan fikri ve kültürel değerlere eğilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tarım devrimi, Yakın Doğu ve Asya’da ilk medeniyetlerin yükselişi, Yunan ve Helenistik Medeniyetin doğuşu ve gelişimi, Roma Medeniyeti, İslam Medeniyetinin doğuşu ve gelişimi, Batı’da Ortaçağ, Rönesans ve Reform Çağları, Aydınlanma ve sonrası Modern Dönem Medeniyetinde siyasi, sosyal ve ekonomik anlamda yaşanan dönüşüm konularını içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kültür ve medeniyet kavramlarının önemi. Yok Yok.
2 Medeniyetlerin niteliği. Yok. Yok.
3 Medeniyet anlayışlarının değerlendirilmesi. Yok. Yok.
4 Medeniyetler arası çatışma teorileri. Yok. Yok.
5 Medeniyetlerin değişimi ve evrensellik. Yok. Yok.
6 Kültür ve sosyal çevre. Yok. yok.
7 Toynbee´de Medeniyet yaklaşımı. Yok. Yok.
8 Spengler´de medeniyet düşüncesi. Yok. Yok.
9 Müslüman düşünürlerde medeniyet anlayışı. Yok. Yok.
10 Medeniyet ve sosyal değişme. Yok. Yok.
11 Medeniyet ve şehir kavramı. Yok. Yok.
12 Medeniyet arayışında insan. Yok. Yok.
13 Medeniyet havzaları 1. Yok. Yok.
14 Medeniyet havzaları 2. Yok. Yok.
15 Genel değerlendirme-ı
16 Genel değerlendirme-ıı

HALDUN, İbni, Mukaddime, terc. Halil Kendir, I-II, İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği Kültür yay.; BRAUDEL, Fernand; GRAMERI, Uygarlıkların. çev. MA Kılıçbay, İmge Yayınları, İstanbul, 2006; ELIAS, Norbert. Uygarlık Süreci, Cilt: 1, 2, Çev. Ender Ateşman, İstanbul, 2005; GARAUDY, Roger. İnsanlığın medeniyet destanı (çev. Cemal Aydın, İstanbul, Türk Edebiyatı Vakfı, 2012; DURALI, Teoman. Çağdaş küresel medeniyet. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2006; TOPÇU, Nurettin; ERVERDI, Ezel; KARA, İsmail. Kültür ve medeniyet. Dergâh Yayınları, 1998; ÖZEL, İsmet. Üç mesele: teknik, medeniyet, yabancılaşma. Dergâh, 1984; Sezai Karakoç’un eserleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 14 14
Makale Kritik Etme 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 22 22
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 1 30 30
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek