Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBÖ531 | DİSİPLİNLERARASI FEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Disiplinler arası entegrasyon ve disiplinler aası öğretimi tanımlamak, öğrenme ortamı tasarlamak, STEM eğitimi hakkında bilgi edindirmek amaçlanmıştır.
Dr. Öğretim Üyesi YAsemin HACIOĞLU
1 | Fen eğitimi kapsamında farklı disiplinlerin entegrasyonuna değer verme. |
2 | STEM eğitim yaklaşımına yönelik anlayış geliştirme. |
3 | STEM eğitim yaklaşımına yönelik uygulamalar geliştirebilme. |
4 | STEm eğitimine yönelik etkinlikler geliştirebilme |
Birinci Öğretim
-
-
Disiplinler arası öğretim yaklaşımı ve uygulamaları, STEM eğitimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Disiplin-disiplinler arası, disiplinlerarası öğretim kavramlarını tanımlama | - | - |
2 | Disiplinlerarası fen öğrenmenin önemi | - | - |
3 | Disiplinlerarası öğretim çeşitleri | - | - |
4 | STEM eğitimi ve önemi | - | - |
5 | Disiplinler arası entegrasyon yolları | - | - |
6 | STEM disiplinlerinin entegrasyonu | - | - |
7 | STEM eğitimi için problem durumu | - | - |
8 | Tasarım temelli STEM eğitimi | - | - |
9 | Proje temelli STEM eğitimi | - | - |
10 | Probleme dayalı STEM eğitimi | - | - |
11 | Araştırma sorgulama temelli STEM eğitimi | - | - |
12 | Disiplinlerarası STEM etkinliği tasarlama | - | - |
13 | Disiplinlerarası STEM etkinliği tasarlama | - | - |
14 | Disiplinlerarası STEM etkinliği tasarlama | - | - |
National Academy of Engineering. (2010). Standards for K-12 engineering education?. Washington, DC : The National Academies Press. National Research Council. (2009). Engineering in K-12 education: Understanding the status and improving the prospects. Washington, DC: National Academies Press. National Research Council. (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. Committee on a Conceptual Framework for New K-12 Science Education Standards. Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 35 |
Rapor Sunma | 1 | 35 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Rapor Sunma | 10 | 3 | 30 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |