GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBÖ531 DİSİPLİNLERARASI FEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Disiplinler arası entegrasyon ve disiplinler aası öğretimi tanımlamak, öğrenme ortamı tasarlamak, STEM eğitimi hakkında bilgi edindirmek amaçlanmıştır.


Dr. Öğretim Üyesi YAsemin HACIOĞLU


1 Fen eğitimi kapsamında farklı disiplinlerin entegrasyonuna değer verme.
2 STEM eğitim yaklaşımına yönelik anlayış geliştirme.
3 STEM eğitim yaklaşımına yönelik uygulamalar geliştirebilme.
4 STEm eğitimine yönelik etkinlikler geliştirebilme

Birinci Öğretim


-


-


Disiplinler arası öğretim yaklaşımı ve uygulamaları, STEM eğitimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Disiplin-disiplinler arası, disiplinlerarası öğretim kavramlarını tanımlama - -
2 Disiplinlerarası fen öğrenmenin önemi - -
3 Disiplinlerarası öğretim çeşitleri - -
4 STEM eğitimi ve önemi - -
5 Disiplinler arası entegrasyon yolları - -
6 STEM disiplinlerinin entegrasyonu - -
7 STEM eğitimi için problem durumu - -
8 Tasarım temelli STEM eğitimi - -
9 Proje temelli STEM eğitimi - -
10 Probleme dayalı STEM eğitimi - -
11 Araştırma sorgulama temelli STEM eğitimi - -
12 Disiplinlerarası STEM etkinliği tasarlama - -
13 Disiplinlerarası STEM etkinliği tasarlama - -
14 Disiplinlerarası STEM etkinliği tasarlama - -

National Academy of Engineering. (2010). Standards for K-12 engineering education?. Washington, DC : The National Academies Press. National Research Council. (2009). Engineering in K-12 education: Understanding the status and improving the prospects. Washington, DC: National Academies Press. National Research Council. (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. Committee on a Conceptual Framework for New K-12 Science Education Standards. Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 35
Rapor Sunma 1 35
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 3 3 9
Rapor Hazırlama 10 3 30
Rapor Sunma 10 3 30
Makale Kritik Etme 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek