GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETR-530 EKOTURİZMDE TANITIM VE SOSYAL MEDYA Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin günümüzde zaman ve mekan sınırlaması olmadan mobil tabanlı paylaşımın artması ile sosyal medyanın gelişimi, özellikleri kullanımı ve yönetimi konusunda bilgilendirmek. Turist rehberi adayı öğrencilerin mesleki yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunmak. Ekoturizmde tanıtım faaliyetleri ve sosyal medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.


Ana Bilim Dalı Öğretim Üyeleri


1 İletişim araçları ve gelişim sürecini bilir.
2 Sosyal medyanın kapsamını bilir.
3 İşletmeler açısından sosyal medya önemini bilir.
4 Turizm Rehberliğinde sosyal medyanın kullanımını bilir.
5 Ekoturizmde sosyal medya araçlarını öğrenir.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Sosyal Medya Kavramı. Sosyal Medyanın Gelişimi. Sosyal Medyanın Özellikleri. Sosyal Medya Platformları. Sosyal Medyada Etkileşim. Sosyal Medya Kullanımı, Sosyal Medya Araçları, Sosyal Medya Yönetimi. Bloglar. Mikrobloglar. Sosyal Ağlar. Sosyal Bookmarking. Forumlar. Sanal Topluluklar. Sosyal Medya Uygulamaları, Gelecekte Sosyal Trendler. Turizmde sosyal medya araçları, ekoturizde sosyal medya ve tanıtım ilkeleri. Ekoturizmde tanıtım farklılıkları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İletişim Tanımı , İletişim araçları ve gelişim süreci
2 Sosyal medya pazarlaması
3 Sosyal medya türleri (Bloglar, Mikrobloglar, Medya paylaşım siteleri…)
4 Pazarlama 1.0, Pazarlama 2.0
5 Pazarlama 3.0
6 Pazarlama 4.0
7 Turizm ve Sosyal medya
8 Turizmde pazarlama 3.0 ve pazarlama 4.0
9 Sanal Dünyalardan Sanal Gerçeklik ve Arıtılmış Gerçeklikler
10 Turizm Sektöründe Dijital Pazarlama
11 Gelecekte Eko-Oteller Geleceğin Dijital Otelleri
12 Turizm ve İnovasyon
13 Turizmde Sanal Gerçeklik
14 Değerlendirme ve Sonuç
15 Turizm alanında örnek uygulamalar
16 Yarıyıl sonu sınavı

AKAR, E. (2021). Sosyal Medya Pazarlaması.Seçkin Yayıncılık. Ankara Ercan, F. (2020). Turizmde Pazarlama İletişimi Ve Sosyal Medya. Detay Yayıncılık. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 9 9
Final Sınavı 1 9 9
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 10 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek