GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETR-538 EKOTURİZMDE PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Lisansüstü öğrencisine “Pazarlama" konusunda genel bir bakış açısı geliştirmelerine olanak vermek, pazarlamanın değişik fonksiyonlarını anlamalarını sağlamak, bu değişik fonksiyonların nasıl yürütüldüğünü ve bu farklı fonksiyonların birbirini nasıl etkilediğini göstermektir. Bununla birlikte, ekoturizmde pazarlama kavramı, özellikleri ve işleyişine ilişkin konular ele alınacaktır.


DOÇ. DR. HAKAN AKYURT


1 Pazarlama ile ilgili kavram ve olguları tanımlar
2 Ekoturizm pazarlama yönetim sürecini kavrar
3 Pazarlama karması elemanlarını kavrar.
4 Ekoturizm pazarlaması bağlamında güncel olayları ve gelişmeleri açıklar
5 Ekoturizmde pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar

Birinci Öğretim


YOK


Yok


Pazarlamada Temel Kavramlar, Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının Analizi, Turist Davranışlarının Analizi, Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması, Ekoturizm Kavramı, Pazar Bölümlendirme, Ekoturizmde Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma, Pazarlama Karması ve Ekoturizm Pazarlama Kararları, Ekoturizm Pazarlama Stratejileri konuları ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve Ders İzlencesinin Tanımı
2 Pazarlamada Temel Kavramlar
3 Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının Analizi
4 Turist Davranışlarının Analizi
5 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
6 Ekoturizm Pazarlama Kavramı
7 Ekoturizmde Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
8 ARA SINAV
9 Ekoturizm Pazarlama Stratejileri
10 Genel Pazarlama Uygulamaları
11 Ekoturizm Pazarlamasında Destinasyon
12 Destinasyon İmajı
13 Destinasyonda Marka Kimliği Oluşturma
14 Türkiye ekoturizm pazarlaması
15 Ekoturizm pazarlaması sorunları ve çözümler
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

NAKİP, Mahir. YARAŞ, Eyyup. SPSS Uygulamalı Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Seçkin Yayınları, 2017. Belber, G. B. Ekoturizmde Pazarlama Çabaları ve Turist Davranışları, Detay Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 9 9
Final Sınavı 1 9 9
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 10 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek