Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇH-807 | ERKEN MÜDAHALEDE ÇOCUK VE AİLE HAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çocukluk döneminde erken müdahalenin amacı, hizmetleri ve bu hizmetlerin işleyişi konusunda bilgi kazanmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Binnur YILDIRIM HACIİBRAHİMOĞLU
1 | Erken müdahale programlarının içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Türkiye ve Dünya'daki yaygın erken müdahale uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Gelişimsel ve sosyoekonomik risk altında olan çocuklar için uygulanan erken müdahale programları hakkında bilgi sahibi olma |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; erken müdahalenin önemi,erken müdahale kapsamına giren çocukları, erken müdahalede çocuk hakları ile ilgili temel kavramları, erken müdahaledeki yasa ve yönetmelikler, erken müdahalede aile ile ilgili hakları, dünyada ve Türkiye'deki erken müdahale uygulamalarını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, erken müdahale ile ilgili temel kavramlar ve önemi | ||
2 | Erken müdahalenin önemi, geliştirilme nedenleri | ||
3 | Erken müdahale kapsamına giren çocuklar | ||
4 | Erken müdahale programları | ||
5 | Erken müdahalede hizmet sunma modelleri | ||
6 | Erken müdahalede tanılama süreci | ||
7 | Erken müdahale izleme ve değerlendirme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dünyada erken müdahaleye ilişkin çocuk hak ve sorumlulukları düzenleyen yasa ve yönetmelikler | ||
10 | Erken müdahaleye ilişkin çocuk hak ve sorumlulukları düzenleyen Türkiye yasa ve yönetmelikleri | ||
11 | Erken müdahalede aile, işbirliği ve iletişim | ||
12 | Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar | ||
13 | Erken müdahaleye ilişkin dünyada ve Türkiye’de aile hak ve sorumlulukları düzenleyen yasa ve yönetmelikler | ||
14 | Dönem ödevlerinin sunumu | ||
15 | Dönem ödevlerinin sunumu | ||
16 | Final sınavı |
1.Allen, K.E. & Schwartz, I,S. (2015). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education. Boston: Delmar Publishers. 2.Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 3.Akyüz, E. (2001). Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. 4.Fortin, J. (2009). Children’s Rights and the Developing Law. Cambridge University Press. 5.Özyürek, A. & Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayıncılık 6.Pardeck, T. J. (2005). Children’s Rights: Policy and Practice. New York: Haworth Press. 7.Shonkoff, J. P. & Meisels, A. J. (2000). Handbook of Early Childhood Intervention. Cambridge University Press, 8.Temel, Z.F., Aksoy, A. & Kurtulmuş, Z. (2010). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık. 9.Yıldırım-Doğru, S.S. (2015). Çocuk Hakları ve Koruma: Aile Refahı ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap. 10. Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Makale Kritik Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |