GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UTLY-702 ULUSLARARASI STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Uluslararası Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.


Doç. Dr. Salih MEMİŞ


1 Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerini öğrenir
2 Uluslararası pazarlama araştırmalarının önemini kavrar, uluslararası araştırma planlaması basamaklarını öğrenir
3 Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olur
4 Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret, Uluslararası Pazarlamanın Tanımı ve Önemi, Uluslararası Pazarlama Araştırmasında Toplanacak Bilgiler, Uluslararası Bütünleşmeler, Uluslararasılaşma Süreci, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Stratejileri, Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi, Pazarlama Karması, Ürün kararları ve stratejileri, Marka seçimi, Fiyatlandırma Stratejileri, Dağıtım Stratejileri, Tutundurma Stratejileri,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders işleyişi hakkında bilgiler verilmesi
2 Pazarlama ve Uluslararası pazarlamaya giriş
3 Pazarlama ve Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramlar
4 Uluslararası Pazar çevresi
5 Uluslararası tüketici davranışları
6 Uluslararası Pazar araştırmaları
7 Uluslararası pazarlamada kullanılan analiz araçları
8 Ara Sınav
9 Uluslararası pazarlamada stratejiler
10 Uluslararası pazarlarda ürün kararları
11 Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma kararları
12 Uluslar arası pazarlarda tutundurma kararları
13 Uluslararası pazarlarda dağıtım kararları
14 Uluslararası pazarlamada örgütlenme
15
16 Öğrenci sunumları
17 Dönem Sonu Sınavı

Heribert Meffert; Marketing Philip Kotler, Gary Armstron, John Saunders, Veronica Wong; Grundlagen des Marketings Nieschlag, Dichtl, Hörschgen; Marketing Kotler/Bliemel; Marketing-Managemet



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 7 3 21
Soru-Yanıt 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 3 8 24
Örnek Vaka İncelemesi 8 2 16
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 2 2
Makale Yazma 2 15 30
Makale Kritik Etme 5 2 10
Ev Ödevi 5 6 30
Toplam İş Yükü (saat) 177

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek