GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UTLY-707 ULUSLARARASI PAZARLAMA VE LOJİSTİK Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Uluslararası pazarlama ve lojistik yönetimi günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı, uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.


Doç. Dr. Salih MEMİŞ


1 Uluslararası pazarlama ve Lojistik Yönetimine ilişkin temel kavramları öğrenir.
2 Uluslararası pazarlama yönetimini öğrenir
3 Dış pazarlar giriş yöntemlerinin öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı 2. Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler 3. Uluslararası ticaret teorileri 4. Uluslararası pazarlama stratejisi 5. Uluslararası ürün politikaları 6. Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları 7. Uluslararası pazarda fiyatlandırma 8. Uluslararası tutundurma 9. Lojistik Yönetimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders işleyişi hakkında bilgiler vermek
2 Uluslararası Pazarlama, Küresel Pazarlama Kavramları, İhracat ve İthalat Süreçleri
3 Küresel Pazarlamaya Giriş
4 Küresel Ekonomik Çevre, Küresel Ticaret Çevresi
5 Toplumsal ve Kültürel Çevre, Politik ve Yasal Çevre
6 Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar/Pazarlama Araştırması
7 Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma-İthalat, İhracat,
8 Ara Sınav
9 Dış Ticaretin Finansmanı ve Ödeme Şekilleri, Dışkaynak Kullanımı
10 Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri
11 Küresel Pazarlarda Ürün Karması ve Marka
12 Fiyatlandırma Kararları ve Teslim Şekilleri
13 Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
14 Küresel Pazarlarda İletilşim ve Tutundurma Karması: Reklam-Halkla İlişkiler
15 Küresel Pazarlarda İletilşim ve Tutundurma Karması: Satış Promosyonu-Kişisel Satış-Doğrudan Pazarlama vd.
16 Dönem Sonu Sınavı

KÜRESEL PAZARLAMA - Global Marketing (2015) Warren J. Keegan, Mark C. Green, Pearson, Editör: Rezan Tatlıdir, NOBEL Akademik Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 8 2 16
Soru-Yanıt 8 2 16
Örnek Vaka İncelemesi 7 2 14
Proje Hazırlama 2 10 20
Proje Sunma 2 2 4
Makale Yazma 2 20 40
Makale Kritik Etme 5 4 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 3 15
Ev Ödevi 7 5 35
Toplam İş Yükü (saat) 184

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek