GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PDR-610 SEMİNER Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kaygı, benlik saygısı, kızgınlık, utangaçlık, gelişimsel psikolojik danışma, suçlu ergenler, yas, boşanma, iyilik hali, psikolojik danışma alanında Türkiye ve diğer ülkelerdeki gelişmeler ile benzeri konular hakkında öğrencilerin donanımlı hale gelmesi amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Özlem Ulaş Kılıç, Doç. Dr. Bünyamin Çetinkaya


1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki güncel konuların kavranması
2 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki eğilimler, sorunlar ve araştırmaların değerlendirilmesi
3 Araştırma tasarlama becerilerinin geliştirilmesi
4 Dinleyicinin gereksinimi doğrultusunda seminer yürütme becerisini geliştirme

Birinci Öğretim


-


-


Gelişen rehberlik hizmetleri ile ilgili makaleler, akreditasyon süreci, psikolojik danışma ve rehberlik alanının temelleri, doğurguları ve bu alandak güncel konular.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı ve Yapılandırılması
2 Gelişen Rehberlik Hizmetleri ve Diğer Ülkelerdeki Güncel Durum
3 Gelişen Rehberlik Hizmetleri makale tartışılması Seminer konunusu belirleme ve form teslimi
4 Gelişen Rehberlik Hizmetleri makale tartışılması
5 Gelişen Rehberlik Hizmetleri makale tartışılması
6 Gelişen Rehberlik Hizmetleri makale tartışılması
7 Gelişen Rehberlik Hizmetleri makale tartışılması
8 Vize Sınavı
9 Gelişen Rehberlik Hizmetleri makale tartışılması
10 Sosyal Proje ve Seminer hazırlık
11 Sosyal Proje ve Seminer hazırlık
12 Sosyal Proje ve Seminer hazırlık
13 Sosyal Proje ve Seminer hazırlık
14 Tez konuları sunum ve tartışma
15 Tez konuları sunum ve tartışma

Baker, S. B. (2000). School counseling for 21st century. New Jersey: Prentice Hall. Eisenberg, S. Ve Patterson, L. E. (1979). Helping Clients with Special Concerns. Houghton Mifflin Company, Boston, USA. Korkut, F. (2004). Önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. Myrick, R. D. (1993). Developmental guidance and counseling: A practical approach. Second ed. Minneapolis: Educational Media. Paisley, P.O. &Hubbard, G.T. (1994). Developmental school counseling programs: From theory to practice. Alexandria, American Counseling Association. Schmidt, J. J. (2003). Counseling in schools: Essential services and comprehensive programs. Boston, MA. *Korkut-Owen, F., Özyürek, R. ve Owen, D. W. (2007). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler Cilt 1. Ankara: Nobel Yayın. *Korkut-Owen, F., Özyürek, R. ve Owen, D. W. (2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler Cilt 2. Ankara: Nobel Yayın. *Korkut-Owen, F., Özyürek, R. ve Owen, D. W. (2015). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler Cilt 3. Ankara: Nobel Yayın.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Soru-Yanıt 1 15
Beyin Fırtınası 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Seminer 1 20
Bireysel Çalışma 1 25
Performans 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 40
Proje Hazırlama 1 30
Proje Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Beyin Fırtınası 10 1 10
Rapor Hazırlama 2 20 40
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 1 15 15
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 2 20
Rapor 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 184

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek