Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PDR-S-2-612 | ÇOCUKLARDA UYUM SORUNLARI VE PSİKOLOJİK DANIŞMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Duygusal ve davranışsal bozukluklara sahip çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak. Problemlerin nedenlerini anlaşılmak ve güncel psikolojik yaklaşımları çerçevesinde neler yapılabileceğini tartışmak ve psikolojik dlanışma tekniklerini ve bilimsel müdahale yöntemlerini bilmek.
Dr.Öğret. Üyesi Selda Karadeniz Özbek
1 | Çocuk ruh sağlığını tanımlayabilme |
2 | Çocukta gelişebilecek sorunları bilebilme |
3 | Çocuklardaki uyum ve davranış problemleri ile ilgili çözümleri bilebilme |
4 | Uyum ve davrlanış problemi olan çocuklarla psikolojik danışma yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk uyum sorunlarınının tartışılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tanışma, ders içeriği dersin tanıtımı | ||
2 | Çocuklarda uyum problemlerini tanımlamak | ||
3 | Çocuklarla psikolojik danışma süreci | ||
4 | Uyum problemlerini tartışma | ||
5 | Uyum problemlerini tartışma | ||
6 | Uyum problemlerini tartışma | ||
7 | Uyum problemlerini tartışma | ||
8 | Vize haftası | ||
9 | Uyum problemlerini tartışma | ||
10 | Uyum problemlerini tartışma | ||
11 | Uyum problemlerini tartışma | ||
12 | Uyum problemlerini tartışma | ||
13 | Uyum problemlerini tartışma | ||
14 | Uyum problemlerini tartışma |
Adcock, S. S. Tucker, C. (2020) Çocuk ve ergenlerde psikolojik danışma (Cev. D.Müge Siyez ve ark.) Nobel akademik yayıncılık. Austin,V.L ve Sciarra, D. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Mustafa Özkeleş). Nobel Yayıncılık Kahraman, P. B. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum sürecine ilişkin anaokulu öğretmenlerinin ve annelerinin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 3-20. ÜNAL, S. Y., & DENİZ, Ü. Öğretmen Görüşlerine Göre Uyum Sorunu Olan ve Olmayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Anne Tutumlarının İncelenmesi Examination of the Mother Attitudes of Preschool Children who have or who do not have Compliance Problems according to Views of Teachers. Yağan, T. (2020). Evlilik çatışması ve çocuk uyum problemleri arasındaki ilişkide akran ilişkilerinin rolünün incelenmesi. Aydoğdu, F., & Gürsoy, F. Ortaokulların altıncı ve yedinci sınıfında öğrenim gören çocukların sosyal uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(2), 119-128.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |