GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PDR-S-2-612 ÇOCUKLARDA UYUM SORUNLARI VE PSİKOLOJİK DANIŞMA Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Duygusal ve davranışsal bozukluklara sahip çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak. Problemlerin nedenlerini anlaşılmak ve güncel psikolojik yaklaşımları çerçevesinde neler yapılabileceğini tartışmak ve psikolojik dlanışma tekniklerini ve bilimsel müdahale yöntemlerini bilmek.


Dr.Öğret. Üyesi Selda Karadeniz Özbek


1 Çocuk ruh sağlığını tanımlayabilme
2 Çocukta gelişebilecek sorunları bilebilme
3 Çocuklardaki uyum ve davranış problemleri ile ilgili çözümleri bilebilme
4 Uyum ve davrlanış problemi olan çocuklarla psikolojik danışma yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk uyum sorunlarınının tartışılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, tanışma, ders içeriği dersin tanıtımı
2 Çocuklarda uyum problemlerini tanımlamak
3 Çocuklarla psikolojik danışma süreci
4 Uyum problemlerini tartışma
5 Uyum problemlerini tartışma
6 Uyum problemlerini tartışma
7 Uyum problemlerini tartışma
8 Vize haftası
9 Uyum problemlerini tartışma
10 Uyum problemlerini tartışma
11 Uyum problemlerini tartışma
12 Uyum problemlerini tartışma
13 Uyum problemlerini tartışma
14 Uyum problemlerini tartışma

Adcock, S. S. Tucker, C. (2020) Çocuk ve ergenlerde psikolojik danışma (Cev. D.Müge Siyez ve ark.) Nobel akademik yayıncılık. Austin,V.L ve Sciarra, D. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Mustafa Özkeleş). Nobel Yayıncılık Kahraman, P. B. (2018). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum sürecine ilişkin anaokulu öğretmenlerinin ve annelerinin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(1), 3-20. ÜNAL, S. Y., & DENİZ, Ü. Öğretmen Görüşlerine Göre Uyum Sorunu Olan ve Olmayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Anne Tutumlarının İncelenmesi Examination of the Mother Attitudes of Preschool Children who have or who do not have Compliance Problems according to Views of Teachers. Yağan, T. (2020). Evlilik çatışması ve çocuk uyum problemleri arasındaki ilişkide akran ilişkilerinin rolünün incelenmesi. Aydoğdu, F., & Gürsoy, F. Ortaokulların altıncı ve yedinci sınıfında öğrenim gören çocukların sosyal uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(2), 119-128.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 10 1 10
Proje Sunma 1 10 10
Makale Yazma 1 20 20
Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 10 2 20
Ev Ödevi 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 178

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek