GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PDR-S-2-608 RUH SAĞLIĞI PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULAMASI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu ders kapsamında öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenlerini ve çözüme yönelik uygulamaları öğrenmektedir


Doç. Dr. Bünyamin Çetinkaya


1 Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin yerini kavrar.
2 Okul ortamında karşılaşılan ruhsal ve davranışsal problemleri açıklarlar.
3 Ruh sağlığının çocukluk ve ergenlik dönemindeki önemini açıklar.
4 Okul ortamında çocuk ve ergenlerin ruh sağlığını korumaya yönelik müdahaleleri tanıtır.

Birinci Öğretim



Yok


.Bu ders; Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.,Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal Gelişimi,Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri ,Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileri,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar II,Ergenlik Dönemi ve İlişkili Sorunlar,Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale Süreçleri,Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan Formlar,Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılması,Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.),Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve Sorumlulukları konularını içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.
2 Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal Gelişimi
3 Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri
4 Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik
5 Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileri
6 Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar
7 Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar II
8 Ara Sınav
9 Ergenlik Dönemi ve İlişkili Sorunlar
10 Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale Süreçleri
11 Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan Formlar
12 Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılması
13 Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.)
14 Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve Sorumlulukları
15 Genel Tekrar

Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar KILIÇCI Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay YÖRÜKOĞLU Ergenlik ya da Merhaba Hüzün, Doç. Dr. Talat PARMAN Okulsuz Toplum, Ivan Illich



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 20 1 20
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 14 1 14
Seminer 14 1 14
Bireysel Çalışma 20 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 25 1 25
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek