Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PDR-S-2-608 | RUH SAĞLIĞI PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI VE UYGULAMASI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders kapsamında öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenlerini ve çözüme yönelik uygulamaları öğrenmektedir
Doç. Dr. Bünyamin Çetinkaya
1 | Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin yerini kavrar. |
2 | Okul ortamında karşılaşılan ruhsal ve davranışsal problemleri açıklarlar. |
3 | Ruh sağlığının çocukluk ve ergenlik dönemindeki önemini açıklar. |
4 | Okul ortamında çocuk ve ergenlerin ruh sağlığını korumaya yönelik müdahaleleri tanıtır. |
Birinci Öğretim
Yok
.Bu ders; Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.,Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal Gelişimi,Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri ,Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileri,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar II,Ergenlik Dönemi ve İlişkili Sorunlar,Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale Süreçleri,Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan Formlar,Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılması,Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.),Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve Sorumlulukları konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi. | ||
2 | Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal Gelişimi | ||
3 | Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri | ||
4 | Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik | ||
5 | Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileri | ||
6 | Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar | ||
7 | Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar II | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ergenlik Dönemi ve İlişkili Sorunlar | ||
10 | Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale Süreçleri | ||
11 | Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan Formlar | ||
12 | Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılması | ||
13 | Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.) | ||
14 | Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve Sorumlulukları | ||
15 | Genel Tekrar |
Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar KILIÇCI Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay YÖRÜKOĞLU Ergenlik ya da Merhaba Hüzün, Doç. Dr. Talat PARMAN Okulsuz Toplum, Ivan Illich
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |