GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇHT-808 ERKEN MÜDAHALEDE ÇOCUK VE AİLE HAKLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çocukluk döneminde erken müdahalenin amacı, hizmetleri ve bu hizmetlerin işleyişi konusunda bilgi kazanmaktır.


Doç. Dr. Binnur YILDIRIM HACIİBRAHİMOĞLU


1 Erken müdahale programlarının içeriği, önemi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olmak
2 Türkiye ve Dünya'daki yaygın erken müdahale uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Risk grubunda yer alan veya yetersizliği olan çocuklar ve ailelerin eğitimleri ve hakları hakkında bilgi sahibi olmak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders; erken müdahalenin önemi,erken müdahale kapsamına giren çocukları, erken müdahalede çocuk hakları ile ilgili temel kavramları, erken müdahaledeki yasa ve yönetmelikler, erken müdahalede aile ile ilgili hakları, dünyada ve Türkiye'deki erken müdahale uygulamalarını kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, erken müdahale ile ilgili temel kavramlar ve önemi
2 Erken müdahalenin önemi, geliştirilme nedenleri
3 Erken müdahale kapsamına giren çocuklar
4 Erken müdahale programları
5 Erken müdahalede hizmet sunma modelleri
6 Erken müdahalede tanılama süreci
7 Erken müdahale izleme ve değerlendirme
8 Ara sınav
9 Dünyada erken müdahaleye ilişkin çocuk hak ve sorumlulukları düzenleyen yasa ve yönetmelikler
10 Erken müdahaleye ilişkin çocuk hak ve sorumlulukları düzenleyen Türkiye yasa ve yönetmelikleri
11 Erken müdahalede aile, işbirliği ve iletişim
12 Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar
13 Erken müdahaleye ilişkin dünyada ve Türkiye’de aile hak ve sorumlulukları düzenleyen yasa ve yönetmelikler
14 Dönem ödevlerinin sunumu
15 Dönem ödevlerinin sunumu
16 Final sınavı

1.Allen, K.E. & Schwartz, I,S. (2015). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education. Boston: Delmar Publishers. 2.Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 3.Akyüz, E. (2001). Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. 4.Fortin, J. (2009). Children’s Rights and the Developing Law. Cambridge University Press. 5.Özyürek, A. & Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayıncılık 6.Pardeck, T. J. (2005). Children’s Rights: Policy and Practice. New York: Haworth Press. 7.Shonkoff, J. P. & Meisels, A. J. (2000). Handbook of Early Childhood Intervention. Cambridge University Press, 8.Temel, Z.F., Aksoy, A. & Kurtulmuş, Z. (2010). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık. 9.Yıldırım-Doğru, S.S. (2015). Çocuk Hakları ve Koruma: Aile Refahı ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap. 10. Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Makale Kritik Etme 5 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 2 20 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 4 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 4 64
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek