Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇHT-816 | RESİM TESTLERİ VE ÇOCUK RESİMLERİNİN ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuğun karalama döneminden yetiskinlik dönemine kadar sanatsal gelisim basamaklarını ve çocuk resimlerinin özelliklerini kavrayabilme, Çocukları tanımada kullanılan resim testlerini kavrama Çocuk resimlerini estetik ve psikolojik boyutlarıyla çözümleyebilme
Dr. Öğr Üyesi Selahattin YILMAZ
1 | Çocuk resimlerinin özelliklerini açıklayabilme |
2 | Çocuğun karalama döneminden yetiskinlik dönemine kadar sanatsal gelişim basamaklarını kavrayabilme |
3 | Çocukları tanımada kullanılan resim testlerini tanıma |
4 | Çocukları tanımada kullanılan resim testlerini uygulayabilme ve analiz edebilme |
5 | Çocuk resimlerini estetik ve psikolojik boyutlarıyla çözümleyebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk resimlerinin özellikleri, görsel algılama tipleri ve çocuğun karalama döneminden yetişkinlik dönemine kadar sanatsal gelişim basamakları, Çocukları tanımada kullanılan resim testleri: Adam Çiz Testi Bir Aile Çiz Testi, Kinetik Aile Çizimi Testi, Ev-Ağaç-İnsan Testi, Var Olmayan Hayvan Çiz Testi, Hayvan Ailesi Çiz Testi –Sihirli aile çiz, Ağaç Testi, Bir Bahçe Çiz Testi, Çiçek ailesi testi, Kaktüs Çiz Testi ve uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun fiziksel ve ruhsal gelişimi, | Test Geliştirme Çalışmaları | |
2 | Çocukların grafik gelişim evreleri | ||
3 | Çocuk resimlerinin özellikleri | ||
4 | Çocukları tanımada kullanılan testler | Yapılan bilimsel çalışmaları ibceleme | |
5 | Adam Çiz Testi (Goodenough, 1926; Goodenuogh – Harris 1963) Bir İnsan Çiz Testi (Machoover 1949) | ||
6 | Bir Aile Çiz Testi (Porot, 1951)Kinetik Aile Çizimi Testi, (Burns ve Kaufman, 1970), | ||
7 | Ev-Ağaç-İnsan Testi (Buck, 1948) | ||
8 | Var Olmayan Hayvan Çiz Testi, (Dukarevich, 1990) | ||
9 | Hayvan Ailesi Çiz Testi –Sihirli aile çiz (1950-1986-1993) | ||
10 | Ağaç Testi (Koch) | ||
11 | Bir Bahçe Çiz Testi (Karl Koch), | Test Geliştirme | |
12 | Kaktüs Çiz Testi (Panfilova, 2000 | Test Geliştirme | |
13 | Çiçek ailesi Çiz testi | Test Geliştirme | |
14 | Öykü çiz testi | Test Geliştirme |
Altınköprü, T. (1980). Genel Karakter Bilim ve İnsanı Tanımada Testler. İstanbul: Gül Matbaası, Batı, D. (2012). (4-12 Yaş) çocuk resimleri ve onların iç dünyalarının resimlerine yansıması. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Burns, R. & Kaufman, H. (1972). Actions, Styles and Symbols in Kinetic Family Drawings K-F-D, New York: Brunner Publishers Burns, C. R. (1982). Self Growth in Families. Kinetic Family Drawings (KFD) Research and Application. New York. Bruner / Mazel. Çankırılı, A. (2014). Çocuk resimlerinin dili. İstanbul: Zafer Kitabevi Doğru, S. S. Y., Turcan, A. İ., Arslan, E., ve Doğru, S. (2006). Çocukların resimlerindeki aileyi tanılama durumlarının değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 223-235. Halmatov, S. (2018). Çocuk resimleri analizi ve psikolojik resim testleri. Ankara: Pegem Akadem Malchiodi, C. A. (2013). Çocukların resimlerini anlamak. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Mancini, G. (2019). Trait emotional intelligence and draw-a-person emotional indicators: a first study on 8-year-old Italian children. Child Indicators Research, 12(5), 1629-1641. Mukba, G, Kaya, Z. & Özkan R. (2018),. Psikolojik Danışman Adaylarının Duygu Durumlarına, Aile İçindeki Konumlarına ve Aile İçi İlişkilerine İlişkin Görüşlerinin “Çiçek Ailesi Resmi Çiz” Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Aile Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 2(1), 96-115. Silver, R. (2010). The Silver drawing test and draw a story: Assessing depression, aggression, and cognitive skills. Routledge. Yılmaz, S. (2020).Çocukları tanımada çocuk resimlerinin kullanımı, Türkiye’de Çocuk Olmak, Editör Şirin Dilli, Pegem Akademi, ISBN 978-625-7880-37-4
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 80 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 4 | 20 | 80 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 179 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |