GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇHT-816 RESİM TESTLERİ VE ÇOCUK RESİMLERİNİN ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Çocuğun karalama döneminden yetişkinlik dönemine kadar sanatsal gelişim basamaklarını ve çocuk resimlerinin özelliklerini kavrayabilme, Çocukları tanımada kullanılan resim testlerini kavrama Çocuk resimlerini estetik ve psikolojik boyutlarıyla çözümleyebilme


Dr. Öğr. Üyesi Selahattin YILMAZ


1 Çocuk resimlerinin özelliklerini açıklayabilme
2 Çocuğun karalama döneminden yetiskinlik dönemine kadar sanatsal gelişim basamaklarını kavrayabilme
3 Çocukları tanımada kullanılan resim testlerini tanıma
4 Çocukları tanımada kullanılan resim testlerini uygulayabilme ve analiz edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk resimlerinin özellikleri, görsel algılama tipleri ve çocuğun karalama döneminden yetişkinlik dönemine kadar sanatsal gelişim basamakları, Çocukları tanımada kullanılan resim testleri: Adam Çiz Testi Bir Aile Çiz Testi, Kinetik Aile Çizimi Testi, Ev-Ağaç-İnsan Testi, Var Olmayan Hayvan Çiz Testi, Hayvan Ailesi Çiz Testi –Sihirli aile çiz, Ağaç Testi, Bir Bahçe Çiz Testi, Çiçek ailesi testi, Kaktüs Çiz Testi ve uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuğun fiziksel ve ruhsal gelişimi,
2 Çocuk resimlerinin özellikleri
3 Çocukları tanımada kullanılan testler
4 Çocukları tanımada kullanılan testler Yapılan bilimsel çalışmaları inceeme
5 Adam Çiz Testi (Goodenough, 1926; Goodenuogh – Harris 1963) Bir İnsan Çiz Testi (Machoover 1949)
6 Bir Aile Çiz Testi (Porot, 1951)Kinetik Aile Çizimi Testi, (Burns ve Kaufman, 1970),
7 Ev-Ağaç-İnsan Testi (Buck, 1948)
8 Var Olmayan Hayvan Çiz Testi, (Dukarevich, 1990)
9 Hayvan Ailesi Çiz Testi –Sihirli aile çiz (1950-1986-1993)
10 Ağaç Testi (Koch)
11 Bir Bahçe Çiz Testi (Karl Koch),
12 Kaktüs Çiz Testi (Panfilova, 2000)
13 Çiçek ailesi Çiz testi
14 Öykü çiz testi

Altınköprü, T. (1980). Genel Karakter Bilim ve İnsanı Tanımada Testler. İstanbul: Gül Matbaası, Batı, D. (2012). (4-12 Yaş) çocuk resimleri ve onların iç dünyalarının resimlerine yansıması. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Burns, R. & Kaufman, H. (1972). Actions, Styles and Symbols in Kinetic Family Drawings K-F-D, New York: Brunner Publishers



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 80
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 80
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 2 40 80
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 173

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek