GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇHT-822 ÇOCUK İŞÇİLİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Çocuklarla ilgili yönetsel örgütlenmeleri ve sistemleri Türkiye ve dünyadaki örnekleri açısından ele alıp analiz etmek


Doç. Dr. Çağla YİĞİTBAŞ


1 Çocuk işçiliğini kavramsal boyutuyla değerlendirir.
2 Çocuk işçiliğini dünya ve Türkiye genelinde epidemiyolojik olarak analiz eder.
3 Ulusal ve uluslararası mevzuatı bilir

Birinci Öğretim


Ön koşulu bulunmamaktadır.


-


Bu ders çocuğun yaşına ve işin türüne bağlı olarak, minimum çalışma saatini aşan ve çocuğa zararlı olan işleri; dünyanın ve ülkemizin sistem ve mevzuatı içinde ele alarak nedenlerini, etkilerini ve çözüm önerilerini ulusal ve uluslararası durum dahilinde analiz eder.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk İşçiliğinin Tanımı ve Kapsamı - -
2 Çocuk İşçiliğinin Tarihçesi - -
3 Çocuk İşçiliğinin Nedenleri - -
4 Dünya’da Çocuk İşçiliğinde Mevcut Durum-1 - -
5 Dünya’da Çocuk İşçiliğinde Mevcut Durum-2 - -
6 Türkiye’de Çocuk İşçiliğinde Mevcut Durum - -
7 Dezavantajlı Gruplarda Çocuk İşçiliği - -
8 Vize Sınavı - -
9 Sokakta Çalışan Çocuklar - -
10 Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Ağır ve Tehlikeli İşlerde çalışan Çocuklar - -
11 Tarımda Aile İşleri dışında Ücret Karşılığı Gezici ve Geciçi Tarım İşlerinde Çalışan Çocuklar - -
12 Çocuk İşçiliğinde Kurumlar ve Kurumların Rol ve Sorumlulukları - -
13 Çocuk İşçiliği İle Mücadele
14 Çocuk İşçiliğine Yönelik Uluslararası Mevzuat - -
15 Çocuk İşçiliğine Yönelik Ulusal Mevzuat - -
16 Final sınavı - -

Gün Servet. Çocuk İşçi, Yoksul, Göçmen (2017) ÇSGB Çocuk İşçiliği İle Mücadele Ulusal Eylem Planı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek