Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇHT-824 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında bilgileri edinir.
Dr. Öğr. Üyesi Yeliz TİRYAKİ GÖKSU
1 | Çocuk psikolojisiyle ilgili temel kavramları kavrar. |
2 | İlk çocukluk dönemine ilişkin gelişim özelliklerini değerlendirir. |
3 | Bebeklik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini değerlendirir. |
4 | Son çocukluk dönemine ilişkin gelişim özelliklerini değerlendirir. |
5 | Çocuk gelişimine yönelik kuramları açıklar. |
6 | Çocukluk gelişim dönemlerinde görülebilecek uyum ve davranış problemlerini açıklar. |
Birinci Öğretim
yok
-
Bu derste bebeklik, çocukluk ve ergenlik döneminde fiziksel, psikolojik, sosyal, bilişsel, ahlaki gelişim kavramlarının ele alınmasının yanı sıra çocukluk dönemi görülen gelişimsel psikopatolojik durumlar ve uyum ve davranış sorunları üzerinde durulmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse ilişkin beklentiler, içeriğin tanıtımı, çocuk psikolojisiyle ilgili temel kavramlar ve yöntemler | ||
2 | Çocuk gelişimi, kuramsal yaklaşımlar ve gelişim dönemleri | ||
3 | Bebeklik döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar | ||
4 | İlk çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar | ||
5 | İlk çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar-2 | ||
6 | Son çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar | ||
7 | Son çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Çocuklukta cinsel gelişim ve eğitim | ||
10 | Özel gereksinimli çocuklar ve gelişim özellikleri | ||
11 | Çocuk gelişimini etkileyen faktörler | ||
12 | Çocukta uyum ve davranış problemleri ve çözüm yolları | ||
13 | Çocukluk dönemi uyum davranış sorunları ve çözüm yolları | ||
14 | Çocukluk dönemi davranış ve uyum problemleri ve çözüm yolları | ||
15 | Çocuk Gelişiminde Oyun ve Teknoloji | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı Haftası |
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5) (E. Köroğlu, Çev.). American Psychiatric Pub. 2. Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs. 3. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications. 4. Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge. 5. Onur, B. (2005). Türkiye'de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge. 6. Piaget, J. & Inhelder, B. (2016). Çocuk psikolojisi. Ankara: Pinhan.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 28 | 1 | 28 |
Uygulama/Pratik | 28 | 1 | 28 |
Bireysel Çalışma | 42 | 1 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 24 | 1 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |