GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇHT-824 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında bilgileri edinir.


Dr. Öğr. Üyesi Yeliz TİRYAKİ GÖKSU


1 Çocuk psikolojisiyle ilgili temel kavramları kavrar.
2 İlk çocukluk dönemine ilişkin gelişim özelliklerini değerlendirir.
3 Bebeklik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini değerlendirir.
4 Son çocukluk dönemine ilişkin gelişim özelliklerini değerlendirir.
5 Çocuk gelişimine yönelik kuramları açıklar.
6 Çocukluk gelişim dönemlerinde görülebilecek uyum ve davranış problemlerini açıklar.

Birinci Öğretim


yok


-


Bu derste bebeklik, çocukluk ve ergenlik döneminde fiziksel, psikolojik, sosyal, bilişsel, ahlaki gelişim kavramlarının ele alınmasının yanı sıra çocukluk dönemi görülen gelişimsel psikopatolojik durumlar ve uyum ve davranış sorunları üzerinde durulmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse ilişkin beklentiler, içeriğin tanıtımı, çocuk psikolojisiyle ilgili temel kavramlar ve yöntemler
2 Çocuk gelişimi, kuramsal yaklaşımlar ve gelişim dönemleri
3 Bebeklik döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar
4 İlk çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar
5 İlk çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar-2
6 Son çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar
7 Son çocukluk döneminde gelişim ve kuramsal yaklaşımlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Çocuklukta cinsel gelişim ve eğitim
10 Özel gereksinimli çocuklar ve gelişim özellikleri
11 Çocuk gelişimini etkileyen faktörler
12 Çocukta uyum ve davranış problemleri ve çözüm yolları
13 Çocukluk dönemi uyum davranış sorunları ve çözüm yolları
14 Çocukluk dönemi davranış ve uyum problemleri ve çözüm yolları
15 Çocuk Gelişiminde Oyun ve Teknoloji
16 Dönem Sonu Sınavı Haftası

American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5) (E. Köroğlu, Çev.). American Psychiatric Pub. 2. Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs. 3. Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications. 4. Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge. 5. Onur, B. (2005). Türkiye'de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge. 6. Piaget, J. & Inhelder, B. (2016). Çocuk psikolojisi. Ankara: Pinhan.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 28 1 28
Uygulama/Pratik 28 1 28
Bireysel Çalışma 42 1 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 24 1 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Ev Ödevi 28 1 28
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek