Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BSM-589 | DENEYSEL ARAŞTIRMA TASARIMLARI VE VERİ ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Araştırmaların genel sınıflandırması içinde deneysel araştırmaların yerini belirlemek. Deneysel araştırma tasarımlarını ve bu tasarımlar ile elde edilen verilerin analizini öğretmek.
Prof. Dr. Ömer Akbulut
1 | Deneysel araştırma nedir ve niçin yapılır konusu öğrenilecek. |
2 | Hipoteze göre deneysel araştırmaların tasarımları öğrenilecek |
3 | Araştırma yapma ve araştırmalarda temel ilkeler öğrenilecek |
4 | İstatistik paket program kullanımı öğrenilecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Araştırma, araştırma türleri, Deney. Deneysel araştırma. Yarı Deneysel Araştırma. Deneysel araştırmalarda kontrol grubu, Deneysel araştırmalarda nitel ve nicel gruplar, Nicel grupların oluşturulması, Deneysel araştırma süreci. Veri, Değişken tipleri ve Değişken tiplerine göre veri analizi. Temel parametrik testler, Korelasyon ve Basit doğrusal regresyon
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanımlar; Araştırma, deney, ölçüm, gözlem, veri, değişken | ||
2 | Değişkenlik ve Değişken tipleri | ||
3 | Ölçme, ölçüm hataları. Ölçekler ve özel ölçekler | ||
4 | Deneysel araştırma süreci. Denemelerde materyal ve değişken seçimi | ||
5 | Materyalde bir örneklik (Üniformite) Şansa bağlılık (Randomizasyon) | ||
6 | Yansızlık, Körleme, Tek körleme, İkili körleme | ||
7 | Kontrol grubuna göre araştırma ve deney tasarımları (Dış kontrollü, Kendine kontrollü, Bağımsız kontrollü, Çapraz kontrollü tasarımlar. | ||
8 | Çok gruplu tasarımlar TŞBDP, ŞBTB, Latin kare, Greko Latin kare. | ||
9 | Çok faktörlü tasarımlar | ||
10 | Örneklem büyüklüğü, örneklemin gruplara dağıtımı ve istatistiksel güç analizi | ||
11 | Veri analiz varsayımları, normallik, homojenlik, toplanabilirlik | ||
12 | Normallik testleri. Homojenlik testleri. Temel hipotez testleri | ||
13 | Temel ilişki analizleri korelasyon ve regresyon | ||
14 | Veri analizi bilgisayar uygulaması |
Akbulut, Ö., Ders Notları Yıldız, N. Bircan H. 2015 Araştırma ve deneme metotları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum. Kartal M. 2022 Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri Nobel Yayınevi. Şenocak M., Biyoistatistik İstanbul Üniversitesi. İstanbul K. Özdamar 2011. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 42 | 1 | 42 |
Problem Çözümü | 5 | 3 | 15 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |