Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISL-595 | SOSYAL BİLİMLERDE META KURAM VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sosyal Bilimlerde Meta Kuram ve İletişim dersi, öğrencilerin sosyal bilimlerde kullanılan teorik yaklaşımlar ve meta kuramlar hakkında derinlemesine bilgi edinmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders, iletişim süreçlerinin ve toplumsal yapının analizinde meta kuramsal perspektiflerin nasıl işlediğini keşfedecek ve öğrencilere sosyal bilimlerde teorik düşünme yetisini kazandıracaktır. Aynı zamanda, öğrencilerin farklı iletişim teorilerini karşılaştırabilmeleri ve bunları güncel toplumsal ve kültürel olgularla ilişkilendirebilmeleri hedeflenmektedir.
1 | Sosyal bilimlerdeki meta kuramların temel kavramlarını tanımlayabilme. |
2 | İletişim teorilerinin tarihsel gelişimini ve farklı teorik yaklaşımlarını karşılaştırabilme. |
3 | İletişim süreçlerini ve toplumsal yapıların nasıl etkileşimde bulunduğunu eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme. |
4 | Meta kuramsal bakış açıları ile sosyal bilimlerdeki teorik metinleri çözümleyebilme. |
5 | Sosyal bilimlerdeki farklı iletişim teorilerini bütünsel bir şekilde sentezleyebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal Bilimlerde Meta Kuram ve İletişim dersi, iletişim teorileri ve meta kuramsal yaklaşımlar üzerine odaklanır. Bu derste, sosyal bilimlerdeki teorik yapılar, felsefi temelleri ve teorilerin gelişimi incelenir. Öğrenciler, sosyal yapıların ve iletişim süreçlerinin nasıl analiz edilebileceğini, farklı meta kuramların bu analizlerde nasıl kullanıldığını öğrenirler. Ayrıca, iletişimin toplumsal ve kültürel boyutları üzerinde durularak, farklı teorik perspektiflerin birleştirilmesi ve karşılaştırılması sağlanır. Ders, öğrencilere teorik düşünme becerisi kazandırmayı ve sosyal bilimlerdeki akademik metinlere eleştirel bir bakış açısı geliştirmeyi hedefler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Meta Kuram ve İletişim Kavramları | ||
2 | İletişim Kuramlarının Tarihçesi ve Temel İlkeler | ||
3 | Sihirli Mermi Kuramı ve Uygulamaları | ||
4 | Yapısalcı ve Post-Yapısalcı İletişim Teorileri | ||
5 | Eleştirel Kuram ve İletişim | ||
6 | Kültürel Çalışmalar ve İletişim | ||
7 | Sosyal İnteraksiyon ve İletişim | ||
8 | Vize | ||
9 | Küresel İletişim ve Medya | ||
10 | Dijital İletişim ve Yeni Medya | ||
11 | Toplumda İletişim Gücü | ||
12 | İletişimde Etik ve Sorunlar | ||
13 | Meta Kuramın İletişim Pratiklerine Etkisi | ||
14 | İletişimde Değişim ve Evrim | ||
15 | Sosyal Medya ve İletişim Kuramları | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |