GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-580 TOPTAN VE PERAKENDE PAZARLAMA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere toptan ve perakende pazarlama yönetiminin temel kavramlarını öğretmek, perakende ve toptan satış stratejilerini analiz etmelerini sağlamak ve pazar dinamiklerine göre etkili pazarlama stratejileri geliştirme becerisi kazandırmaktır. Ders, perakende işletmelerinin yönetimi, pazarlama karmaşası ve müşteri ilişkileri gibi önemli konulara odaklanarak, öğrencilere sektördeki güncel trendleri ve yenilikleri anlamalarını sağlar.



1 Perakendeciliğin ve toptan satışın gelişimini ve günümüzdeki durumunu değerlendirebilecektir.
2 Perakende ve toptan satış stratejilerini belirleyip uygulayabilecektir.
3 Tüketici davranışlarını analiz ederek, pazarlama kararlarını yönlendirebilecektir.
4 Farklı pazarlama araçlarını kullanarak etkili bir fiyatlandırma stratejisi oluşturabilecektir.
5 Perakende ve toptan satış yönetimi ile ilgili stratejik kararlar alabilecek düzeyde bilgi sahibi olacaktır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, öğrencilere toptan ve perakende pazarlama stratejilerini ve yönetim anlayışlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Dersin içeriği, perakende ve toptan satış işletmelerinin pazar analizi, tüketici davranışları, pazarlama karışımı, fiyatlandırma stratejileri, dağıtım kanalları ve promosyon teknikleri üzerine yoğunlaşır. Ayrıca, öğrencilere bu işletmelerin stratejik yönetimini ve rekabet avantajı yaratmak için gerekli olan pazarlama yönetimi becerilerini kazandırmak hedeflenir. Ders, güncel örnekler ve vaka analizleri ile teorik bilgileri pratiğe dönüştürmeyi amaçlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Pazarlama Yönetimine Genel Bakış
2 Perakendecilik ve Toptan Satışın Temelleri
3 Perakendecilikte Pazarlama Stratejileri
4 Toptan Satış ve Pazarlama Stratejileri
5 Tüketici Davranışları ve Pazarlama
6 Fiyatlandırma Stratejileri
7 Perakendecilikte Dağıtım Kanalları
8 Vize
9 Satış Promosyonları ve İndirimler
10 Dijital Pazarlama ve E-Ticaret
11 Mağaza Tasarımı ve Yönetimi
12 Perakendecilikte Lojistik ve Tedarik Zinciri
13 Markalaşma ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
14 Toptan Satışta Rekabetçi Stratejiler
15 Küresel Pazarlama ve Kültürel Farklılıklar
16 Final



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 7 56
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek