Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISL-621 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bilim Tarihi ve Felsefesi dersinin amacı, bilimsel düşüncenin tarihsel gelişim süreçlerini ve bu süreçlerin felsefi temellerini analiz etmektir. Bu ders, bilimsel kavramların, yöntemlerin ve teorilerin tarih boyunca nasıl değişip dönüştüğünü anlamayı hedefler. Aynı zamanda, bilimsel bilginin toplumsal ve kültürel etkileri ile bilimin etik boyutları üzerine eleştirel düşünme becerisini kazandırmayı amaçlar.
1 | Bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimini açıklayabilme |
2 | Bilimsel yöntemlerin farklı dönemlerdeki evrimini analiz edebilme |
3 | Bilim ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi değerlendirebilme |
4 | Bilimin etik boyutları ve felsefi temellerini tartışabilme |
5 | Bilimsel gelişmelerin kültürel ve sosyal etkilerini yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilim Tarihi ve Felsefesi dersi, bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimini ve bu süreçte ortaya çıkan temel felsefi kavramları ele alır. Ders, bilimsel yöntemlerin tarih boyunca nasıl evrildiğini, bilimsel bilginin toplumsal ve kültürel etkilerini ve bilimin etik boyutlarını inceler. Öğrencilere, bilim ve felsefe arasındaki etkileşimleri anlamaları için eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı amaçlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilimsel bilginin tanımı ve tarihsel gelişimi | ||
2 | Bilimsel devrimler ve paradigmanın rolü (Kuhn ve Popper) | ||
3 | Bilim ve felsefenin kesişimi: Metafizik ve epistemoloji bağlamında bilim | ||
4 | Orta Çağ ve İslam dünyasında bilimsel gelişmeler | ||
5 | Rönesans ve modern bilimin doğuşu | ||
6 | Bilim ve teknoloji arasındaki etkileşim | ||
7 | Bilimin etik boyutları ve bilimsel sorumluluk | ||
8 | Vize | ||
9 | Bilimin toplumsal ve kültürel etkileri | ||
10 | Bilimde kadınların rolü ve katkıları | ||
11 | Doğal bilimler ve sosyal bilimler arasındaki farklar ve ilişkiler | ||
12 | Bilim ve din arasındaki tarihsel ilişkiler | ||
13 | Bilimsel bilginin geleceği ve yapay zeka | ||
14 | Bilimsel bilginin popülerleşmesi ve bilim iletişimi | ||
15 | Bilim felsefesindeki çağdaş tartışmalar | ||
16 | Final |
Topdemir, H.G. (2019) Bilim Tarihi Ve Felsefesi, Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |