Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EY-703 | EĞİTİM YÖNETİMİ | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin yönetimini eğitim ve yönetim kavramları ile açıklayabilme, eğitim yönetiminin sorunlarını bilme, eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilme, eğitim yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirme, okullarda yönetim ve denetim uygulamalarını inceleme, karşılaştırmalar yapma konusunda eğitim vermektir.
Doç. Dr. Tevfik UZUN
1 | Yönetim bilimine ilişkin temel kavramları açıklar. |
2 | Eğitim yönetimi teorilerini ve süreçlerini bilir. |
3 | Eğitim Yönetiminin kendine özgü yönlerini açıklar. |
4 | Eğitim yönetiminde motivasyon, liderlik, kültür, denetim, çatışma ve stres gibi konuları bilir. |
5 | Güncel eğitim yönetimi sorunları hakkında bilgi sahibi olur, öneriler sunarak çözüm geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim ve yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramları (Klasik, Neoklasik, Çağdaş kuramlar), eğitim yönetiminin tarihsel gelişimi, okul yönetimi ve uygulamaları, denetime ilişkin kavramlar, liderlik, motivasyon, eğitim yönetiminin odağında okul, insan kaynakları yönetimi, eğitim yönetiminin Türkiye bağlamında değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim yönetimi alanı, kapsamı ve ilgili temel kavramlar | ||
2 | Yönetim Teorileri ve Eğitim Yönetimine Yansımaları | ||
3 | Yönetim Teorileri ve Eğitim Yönetimine Yansımaları | ||
4 | Yönetim Süreçleri | ||
5 | Motivasyon Teorileri ve Eğitim Yönetimine Yansımaları | ||
6 | Sosyal Bir Sistem Olarak Okul | ||
7 | Eğitim Örgütlerinde İletişim ve Türleri | ||
8 | Eğitim Örgütlerinde Güç ve Politika | ||
9 | Liderlik, Eğitim/Öğretim Liderliği | ||
10 | Liderlik, Eğitim/Öğretim Liderliği | ||
11 | Eğitimde Çatışma Yönetimi | ||
12 | Örgüt Kültürü ve Okul İklimi | ||
13 | Milli eğitim şuralarında eğitim yönetimi ve eğitim yöneticiliği | ||
14 | Eğitim Yönetiminde Güncel Tartışmalar |
Aydın, M. “Eğitim Yönetimi”. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi. Bursalıoğlu Z. “Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama” Pegem Yayınları Bursalıoğlu Z. “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış” Pegem Yayınları Özdemir, M. Eğitim Yönetimi. Anı Yayıncılık Lunennburg F. C ve Orntein A.C. Eğitim Yönetimi. Nobel Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |