GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EY-703 EĞİTİM YÖNETİMİ Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin yönetimini eğitim ve yönetim kavramları ile açıklayabilme, eğitim yönetiminin sorunlarını bilme, eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilme, eğitim yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirme, okullarda yönetim ve denetim uygulamalarını inceleme, karşılaştırmalar yapma konusunda eğitim vermektir.


Doç. Dr. Tevfik UZUN


1 Yönetim bilimine ilişkin temel kavramları açıklar.
2 Eğitim yönetimi teorilerini ve süreçlerini bilir.
3 Eğitim Yönetiminin kendine özgü yönlerini açıklar.
4 Eğitim yönetiminde motivasyon, liderlik, kültür, denetim, çatışma ve stres gibi konuları bilir.
5 Güncel eğitim yönetimi sorunları hakkında bilgi sahibi olur, öneriler sunarak çözüm geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim ve yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramları (Klasik, Neoklasik, Çağdaş kuramlar), eğitim yönetiminin tarihsel gelişimi, okul yönetimi ve uygulamaları, denetime ilişkin kavramlar, liderlik, motivasyon, eğitim yönetiminin odağında okul, insan kaynakları yönetimi, eğitim yönetiminin Türkiye bağlamında değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim yönetimi alanı, kapsamı ve ilgili temel kavramlar
2 Yönetim Teorileri ve Eğitim Yönetimine Yansımaları
3 Yönetim Teorileri ve Eğitim Yönetimine Yansımaları
4 Yönetim Süreçleri
5 Motivasyon Teorileri ve Eğitim Yönetimine Yansımaları
6 Sosyal Bir Sistem Olarak Okul
7 Eğitim Örgütlerinde İletişim ve Türleri
8 Eğitim Örgütlerinde Güç ve Politika
9 Liderlik, Eğitim/Öğretim Liderliği
10 Liderlik, Eğitim/Öğretim Liderliği
11 Eğitimde Çatışma Yönetimi
12 Örgüt Kültürü ve Okul İklimi
13 Milli eğitim şuralarında eğitim yönetimi ve eğitim yöneticiliği
14 Eğitim Yönetiminde Güncel Tartışmalar

Aydın, M. “Eğitim Yönetimi”. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi. Bursalıoğlu Z. “Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama” Pegem Yayınları Bursalıoğlu Z. “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış” Pegem Yayınları Özdemir, M. Eğitim Yönetimi. Anı Yayıncılık Lunennburg F. C ve Orntein A.C. Eğitim Yönetimi. Nobel Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 4 5 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 174

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek