GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EY-715 OKUL GÜVENLİĞİ VE KRİZ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Krizlerden başarıyla çıkmanın en önemli unsurlarından bir olan "okullarda kriz güvenliği"nin ne olduğu, nasıl planlandığı ve nasıl yürütülmesi gerektiği bu dersin amacını oluşturur. Kriz dönemlerinde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikler, Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar ve Krizi fırsata dönüştürme de en etkili yöntemlere yer verilecektir.


Dr. Berru ULUSOY


1 Kriz kavramı, okullar açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur
2 Okulda kriz süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir
3 Okullarda olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir.
4 Okullarda kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir.
5 Okullarda kriz döneminde ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kriz Kavramı, Okullarda Krizle Karşılaşmasında Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi,  Krizlerin Ortaya Çıkmasında İç ve Dış Çevre Faktörlerinin Etkileşimi, Kriz Sürecinin Aşamaları,  Kriz Sürecinin Okullar Üzerinde Yarattığı Etkilerin İncelenmesi,  Kriz Yönetimi,  Krize Hazırlıklı Olma Düzeyi,Krize Yanıt Yöntemleri,  Krize Yanıt ve Stratejik Öncelikler,  Krize Yanıt ve İnsan Etkisi,  Krize Yanıt Sürecinde Liderlik, Krize Karşı Planlama, Kriz eğitimi,Kriz Dönemlerinde Karar Alma  Kriz Ortamlarında Okul Yönetimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kriz kavramı, okullar açısından kriz yaratan faktörler
2 Okullarda kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramı
3 Okullarda kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramı
4 Okullarda kriz süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmalar
5 Okullarda kriz süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmalar
6 Okullarda olası krizlerin yaşanmaması için alınacak önlemler
7 Okul güvenliği ve kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanma
8 Okul güvenliğinde ilişkilerin yürütülmesi
9 Okul güvenliğinde ilişkilerin yürütülmesi
10 Okullarda kriz döneminde ilişkilerin yürütülmesi
11 Güvenli bir okulun temel nitelikleri
12 Okul güvenliğinin sorun alanları ve etkileri
13 Konuların tekrarı ve değerlendirilmesi
14 Sonuç ve Değerlendirme

Müge Çelik Örücü, Özgür Boztaş, Özlem Özkan Yaşaran, (2021) Okulda Kriz Yönetimi, NOBEL BİLİMSEL Burhanettin Dönmez - Niyazi Özer (2009)Okul Güvenliği ve Güvenli Okul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 5 8 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 3 30
Ev Ödevi 5 6 30
Toplam İş Yükü (saat) 178

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek