GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EY-706 TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, eğitim politikası ve ilgili kavramları, Türkiye’de eğitim politikası oluşturma süreçlerini, eğitimin bileşenleri olarak; öğrenci, öğretmen ve öğrenme ortamlarına ilişkin politikaları analiz edebileceklerdir.


Prof. Dr. Güven ÖZDEM


1 Cumhuriyet Öncesi Türk Eğitimine yön veren eğitim politikalarını analiz edebilecektir.
2 Cumhuriyetin kuruluş dönemi eğitim politikalarını değerlendirebilecektir.
3 Türk Eğitim Sistemine yön veren temel yasaları ile eğitim politikaları arasındaki temel dinamikleri değerlendirebilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim sistemi ve okullara genel bir bakış Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar Türkiye eğitim politikaları Eğitim politikalarına etki eden unsurlar Eğitim politikası oluşturma süreçleri Türk Eğitim sisteminde yaşanan sorunlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim ve politika ilişkisi Türk eğitim politikalarına yön veren gelişmeler
2 Cumhuriyet öncesi eğitim politikalarına genel bir bakış
3 Heyet-i ilmiyelerin Türk eğitim politikaları açısından önemi
4 Geçmişten günümüze milli eğitim şuraları ve eğitim politikası yönelimleri
5 Yabancı eğitimcilerin Türk eğitim politikalarına etkileri
6 Reform komisyonları ve raporlarının eğitim politikaları açısından değerlendirilmesi
7 Türk eğitim sistemine ilişkin yasalar
8 Ara sınav
9 Okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretimin gelişimine yön veren politikalar
10 Yükseköğretimin gelişimi ve Türkiye'de yükseköğretim politikalarının geleceği
11 Öğretmen eğitimi politikaları
12 Eğitim yöneticisi yetiştirme politikaları
13 Türk milli eğitim sisteminde örgütsel gelişim politikaları
14 Küreselleşme ve Türk eğitim politikalarına etkileri
15 Neoliberalizm ve Türk eğitim sistemi
16 Final

Akyüz, Yahya (2011). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.Kaya, Yahya Kemal (1984). İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Döner Sermaye İşletmesi.Aynal, Songül (2011). Türkiye\\\'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi. Rivzi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşene Eğitim Politikası (Çev. Edt. B. Balkar ve H. Özgan). Ankara: Pegem Akademi. Nartgün, Ş. S. ve Argon, T. (2021). (Edts). Eğitim perspektifinden planlama, ekonomi ve politika. PegemAkademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 5 1 5
Beyin Fırtınası 5 1 5
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Kritik Etme 5 1 5
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplantı Başkanlığı Yapma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Rapor 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 183

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek