Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EY-708 | ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yönetim ve örgüt düşünce sisteminin ve dolayısıyla kavram, model ve tekniklerinin, nereden köken aldığını ve zaman içinde nasıl bir gelişim seyri izlediğini tarihsel bir süreç içinde ortaya koymak ve böylece, özellikle yönetimle ilgili çeşitli konularla bilimsel bağlantıların daha kolay ve sağlıklı kurulmasını sağlamaktır.
Dr. Berru ULUSOY
1 | Yönetim ve örgütle ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Bilimsel yönetim öncesi ileri yönetim uygulamaları hakkında bilgilenir. |
3 | Bilimsel yönetimin doğumuna zemin hazırlayan olayları/durumları kavrar. |
4 | Yönetim ve örgüt olgularının tarihsel süreç içinde izlediği gelişim seyrini yorumlar. |
5 | Yönetim ve örgütle ilgili model ve yaklaşımları ilişkilendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramlarının gelişimi, Klasik örgüt kuramları, İnsan İlişkileri Yaklaşımı, Çağdaş yaklaşımlar, örgütsel yapı, bürokratik model, katılımcı işletme modeli, alternatif örgütsel yapı modelleri, toplumsal bir sistem olarak okul, örgüt kültürü.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Örgüt ve yönetim kuramları ile ilgili tarihsel ve kavramsal çerçeve | ||
2 | Bilimsel Yönetim Öncesi Dönem | ||
3 | Bilimsel Yönetim Dönemi Klasik Ekol: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı | ||
4 | Klasik Ekol: Yönetsel Kuram | ||
5 | Klasik Ekol: Bürokrasi Modeli | ||
6 | Neo-Klasik Ekol | ||
7 | Modern Ekol: Sistem Yaklaşımı ve Durumsallık Yaklaşımı | ||
8 | Post-Modern Ekol: Toplam Kalite Yönetimi | ||
9 | Post-Modern Ekol: Benchmarking | ||
10 | Post-Modern Ekol: Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler | ||
11 | Post-Modern Ekol: Öz Yetenek (Temel Yetenek) ve Dış Kaynaklardan Yararlanma | ||
12 | Post-Modern Ekol: Küçülme | ||
13 | Post-Modern Ekol: Değişim Mühendisliği | ||
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Örgüt Kuramları-A.Selami Sargut ve Şükrü Özen-İmge Kitabevi, Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları-Kamile Demir ve Kürşad Yılmaz-PegemA , Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama- Ziya Bursalıoğlu- PegemA Atilla Baransel, Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi:Klasik ve Neo-Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri, İstanbul Üniv., İşletme Fak.Yay. No: 101, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Kritik Etme | 1 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |