Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlar |
2 |
Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurar |
3 |
Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırır |
4 |
İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçer |
5 |
Program tasarısı hazırlar |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Eğitim Bilimleri İçinde Karşılaştırmalı Eğitim Alanı |
|
|
2 |
Karşılaştırmalı eğitimin amaçları |
|
|
3 |
OECD Raporlarına Göre Eğitimde İlk Sıralara Yerleşen Ülkeler Ve Başarı Sırları |
|
|
4 |
Karşılaştırmalı eğitim |
|
|
5 |
Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Komşu Eğitimbilim Dallarından Farkı |
|
|
6 |
Eğitim Seyahatleri Devri |
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
8 |
Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metodlar |
|
|
9 |
Fonksiyonel Analiz Metodu |
|
|
10 |
İstatistik Metotlar |
|
|
11 |
Devlet okulu ile özel okul arasındaki farklar |
|
|
12 |
Devlet okulu ve özel okul sonuç ve değerlendirme |
|
|
13 |
Yeniden Kavramsallaştırma Akımı Işığında Türkiye’de Eğitim Programları Ve Öğretim Alanı Üzerine Özeleştirel Bir Çözümleme |
|
|
14 |
Ara Sınav |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
5 |
12 |
60 |
Tartışma |
2 |
20 |
40 |
Bireysel Çalışma |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
2 |
10 |
20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
2 |
20 |
40 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
184
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek