GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlar
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurar
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırır
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçer
5 Program tasarısı hazırlar



Yok



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim Bilimleri İçinde Karşılaştırmalı Eğitim Alanı
2 Karşılaştırmalı eğitimin amaçları
3 OECD Raporlarına Göre Eğitimde İlk Sıralara Yerleşen Ülkeler Ve Başarı Sırları
4 Karşılaştırmalı eğitim
5 Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı ve Komşu Eğitimbilim Dallarından Farkı
6 Eğitim Seyahatleri Devri
7 Ara Sınav
8 Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metodlar
9 Fonksiyonel Analiz Metodu
10 İstatistik Metotlar
11 Devlet okulu ile özel okul arasındaki farklar
12 Devlet okulu ve özel okul sonuç ve değerlendirme
13 Yeniden Kavramsallaştırma Akımı Işığında Türkiye’de Eğitim Programları Ve Öğretim Alanı Üzerine Özeleştirel Bir Çözümleme
14 Ara Sınav



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 5 12 60
Tartışma 2 20 40
Bireysel Çalışma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 184

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek