GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İST-545 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-II Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, programlama mantığını öğrendikten sonra istatistiksel problemlerin çözümü için kodlar geliştirebilmektir.


Doç. Dr. Fatma Zehra DOĞRU


1 Matlabda istatistiksel programlamayı bilme
2 Örnekleme terminolojilerini ve örnekleme dağılımını bilme
3 Monte Carlo yöntemi ile simülasyon yapabilme
4 İstatistiksel dağılımlar arası geçişleri bilme

Birinci Öğretim



Yok


Matlabda istatistiksel toolbox kullanımı Matlabda istatistiksel programlama Örnekleme terminolojileri, örnekleme dağılımı Monte Carlo yöntemi ile simülasyon Çeşitli tahmin edicilerin Monte Carlo yöntemi ile karşılaştırılması İstatistiksel dağılımlar arası geçişler, rasgele değişken üretme teknikleri Q-Q grafiği, kutu grafiği, serpme diyagramı Bootstrap yöntemi Veri setinin histogramı kullanılarak verinin olasılık yoğunluk fonksiyonunun araştırılması Çeşitli testlerin güçlerinin hesaplanması, simule edilmiş değerlerle karşılaştırılması ve grafiklerinin çizdirilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İstatistiksel yöntemlerin tanıtılması
2 Matlabda istatistiksel toolbox kullanımı
3 Matlabda istatistiksel programlama
4 Matlabda istatistiksel programlama
5 Örnekleme terminolojileri, örnekleme dağılımı
6 Monte Carlo yöntemi ile simülasyon
7 Çeşitli tahmin edicilerin Monte Carlo yöntemi ile karşılaştırılması
8 Ara Sınav
9 İstatistiksel dağılımlar arası geçişler, rasgele değişken üretme teknikleri
10 Rasgele değişken üretme teknikleri (devam)
11 Q-Q grafiği, kutu grafiği, serpme diyagramı
12 Bootstrap yöntemi
13 Veri setinin histogramı kullanılarak verinin olasılık yoğunluk fonksiyonunun araştırılması
14 Çeşitli testlerin güçlerinin hesaplanması, simule edilmiş değerlerle karşılaştırılması ve grafiklerinin çizdirilmesi

The Matlab 5 Handbook (Enander, E.P. & Sjöberg, A., 1999, Addison-Wesley) Computational Statistics (Givens, G. H. & Hoeting, J.A., 2005, Wiley-Interscience) Computational Statistics Handbook with MATLAB, 2007, Martinez M.L and Martinez A.R, Chapman & Hall/CRC, Taylor & Francis Group. Chapman & Hall/CRC) Understanding Robust and Exploratory Data Analysis (Hoaglin, D.C., Moesteller, F. & Tukey, J.W., 1983, John Wiley & Sons Inc.)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 4 64
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek