Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EY-717 | BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders boyunca öğrenciler bağımlılık kavramının tanımını, türlerini, nedenlerini, bağımlılığı olan bireylerle nasıl iletişim kurulabileceğini, bağımlılıkla ilgili literatürdeki kavramsal çerçeveleri, bağımlılığın eğitim örgütlerindeki olumsuz sonuçlarını, bağımlılığın eğitime yansımalarını ve bağımlılıkla başa çıkmayı öğrenmektedirler.
Dr. Berru ULUSOY
1 | Bağımlılık kavramını tanımlar |
2 | Bağımlılık türlerini sıralar |
3 | Bağımlılığın nedenlerini açıklar |
4 | Bağımlılığın eğitim örgütleriyle ilişkili temellerini açıklar |
5 | Bağımlılığın olumsuz sonuçlarını açıklar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Derse Oryantasyon. | ||
2 | Bağımlılık konusuna ilişkin tanımlar, Bağımlılık, risk faktörler ve sonuçları | ||
3 | Bağımlılık konusuna yaklaşımlar Uygulamaları (Uyuşturucu, Alkol, sigara, ilaç, uçucu madde, teknoloji bağımlılığı ) ve Eğitim | ||
4 | Bağımlılık ve yaşam kalitesi Madde Kullanımı ve Bozuklukları, Madde kullanımı ve Bağımlılık alanındaki politika ve stratejiler (Koruma ve önleme, Madde kullanımını azaltma, Güvenli kullanım) | ||
5 | Çocukların ve Gençlerin Sosyo-kültürel Gelişmeler ve Toplumsal Yaşama Katılımları | ||
6 | Ergenlik Döneminin Özellikleri Madde Kullanımını Artıran Etmenler ve Eğitim Örgütlerine Yansıması | ||
7 | Çocukların ve Gençlerin Gelişiminde ve Madde Kullanımını Önlemede İlgili Taraflar, Ailenin ve Kurumların Sorumlulukları, Roller ve Görevler | ||
8 | Çocukların ve Gençlerin Gelişiminde ve Madde Kullanımını Önlemede İlgili Taraflar, Ailenin ve Kurumların Sorumlulukları, Roller ve Görevler | ||
9 | Bağımlılık Yapıcı Madde Kullanan ve Bağımlı olan Çocuklar ve Gençlerle Çalışma, Koruma ve önleme Çalışmaları, Tedavi ve Rehabilitasyon Çalışmaları, Sosyal Hizmette Problem Çözme Sürecinin Aşamaları ve Uygulama Yaklaşım | ||
10 | Teknoloji Bağımlılığı | ||
11 | Teknoloji Bağımlılığı Nedenleri ve Sonuçları | ||
12 | Teknoloji Bağımlılığı ve Eğitim Örgütleri | ||
13 | Teknoloji Bağımlılığı Tedavi Yöntemleri | ||
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kasatura, İ. (1998). Gençlik ve Bağımlılık. İstanbul: Evrim Yayınları. Köknel, Ö. (1998). Bağımlılık. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. Sabuncuoğlu, B. (1995). Uyuşturucu Bağımlılığı. Ankara: Milli Eğitim Yayınları. Köknel, Ö. (1998). Bağımlılık. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. Uzbay, İ. T. (1996). Madde Bağımlılığı. Bilim Teknik Dergisi. Nisan, 1996: 20-26.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |