Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTY-601 | EĞİTİM YÖNETİMİ | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin yönetimini eğitim ve yönetim kavramları ile açıklayabilme, eğitim yönetiminin sorunlarını bilme, eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilme, eğitim yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirme, okullarda yönetim ve denetim uygulamalarını inceleme, karşılaştırmalar yapma konusunda eğitim vermektir.
Dr. Öğretim Üyesi Melike Günbey
1 | Yönetim bilimine ilişkin temel kavramları açıklar. |
2 | Eğitim yönetimi teorilerini ve süreçlerini bilir. |
3 | Eğitim Yönetiminin kendine özgü yönlerini açıklar. |
4 | Eğitim yönetiminde motivasyon, liderlik, kültür, denetim, çatışma ve stres gibi konuları bilir. |
5 | Güncel eğitim yönetimi sorunları hakkında bilgi sahibi olur, öneriler sunarak çözüm geliştirir. |
İkinci Öğretim
-
Yok
Eğitim ve yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramları (Klasik, Neoklasik, Çağdaş kuramlar), eğitim yönetiminin tarihsel gelişimi, okul yönetimi ve uygulamaları, denetime ilişkin kavramlar, liderlik, motivasyon, eğitim yönetiminin odağında okul, insan kaynakları yönetimi, eğitim yönetiminin Türkiye bağlamında değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar (Eğitim yönetimi, okul yönetimi ve sınıf yönetimi) | ||
2 | Eğitim yönetiminin özellikleri | ||
3 | Yönetim Teorileri | ||
4 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi | ||
5 | Yönetim süreçleri | ||
6 | Eğitim yönetiminde motivasyon, karar verme, iletişim, çatışma, stres. | ||
7 | Eğitim yönetiminde motivasyon, karar verme, iletişim, çatışma, stres. | ||
8 | Eğitim yöneticiliğiyle ilişkili bazı araştırmalar | ||
9 | Eğitim yönetimi- Okul yönetimi | ||
10 | Eğitim Yönetiminde Liderlik | ||
11 | Türk eğitim sisteminde eğitim yöneticiliği | ||
12 | Milli eğitim şuralarında eğitim yönetimi ve eğitim yöneticiliği | ||
13 | Eğitim yönetiminin odağında okul | ||
14 | Öğretim Liderliği |
Aydın, M. “Eğitim Yönetimi”. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi. Bursalıoğlu Z. “Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama” Pegem Yayınları Bursalıoğlu Z. “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış” Pegem Yayınları Özdemir, M. Eğitim Yönetimi. Anı Yayıncılık Lunennburg F. C ve Orntein A.C. Eğitim Yönetimi. Nobel Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |