GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGTY-601 EĞİTİM YÖNETİMİ Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin yönetimini eğitim ve yönetim kavramları ile açıklayabilme, eğitim yönetiminin sorunlarını bilme, eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilme, eğitim yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirme, okullarda yönetim ve denetim uygulamalarını inceleme, karşılaştırmalar yapma konusunda eğitim vermektir.


Dr. Öğretim Üyesi Melike Günbey


1 Yönetim bilimine ilişkin temel kavramları açıklar.
2 Eğitim yönetimi teorilerini ve süreçlerini bilir.
3 Eğitim Yönetiminin kendine özgü yönlerini açıklar.
4 Eğitim yönetiminde motivasyon, liderlik, kültür, denetim, çatışma ve stres gibi konuları bilir.
5 Güncel eğitim yönetimi sorunları hakkında bilgi sahibi olur, öneriler sunarak çözüm geliştirir.

İkinci Öğretim


-


Yok


Eğitim ve yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramları (Klasik, Neoklasik, Çağdaş kuramlar), eğitim yönetiminin tarihsel gelişimi, okul yönetimi ve uygulamaları, denetime ilişkin kavramlar, liderlik, motivasyon, eğitim yönetiminin odağında okul, insan kaynakları yönetimi, eğitim yönetiminin Türkiye bağlamında değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar (Eğitim yönetimi, okul yönetimi ve sınıf yönetimi)
2 Eğitim yönetiminin özellikleri
3 Yönetim Teorileri
4 Yönetim Düşüncesinin Evrimi
5 Yönetim süreçleri
6 Eğitim yönetiminde motivasyon, karar verme, iletişim, çatışma, stres.
7 Eğitim yönetiminde motivasyon, karar verme, iletişim, çatışma, stres.
8 Eğitim yöneticiliğiyle ilişkili bazı araştırmalar
9 Eğitim yönetimi- Okul yönetimi
10 Eğitim Yönetiminde Liderlik
11 Türk eğitim sisteminde eğitim yöneticiliği
12 Milli eğitim şuralarında eğitim yönetimi ve eğitim yöneticiliği
13 Eğitim yönetiminin odağında okul
14 Öğretim Liderliği

Aydın, M. “Eğitim Yönetimi”. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi. Bursalıoğlu Z. “Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama” Pegem Yayınları Bursalıoğlu Z. “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış” Pegem Yayınları Özdemir, M. Eğitim Yönetimi. Anı Yayıncılık Lunennburg F. C ve Orntein A.C. Eğitim Yönetimi. Nobel Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 4 5 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 174

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek