Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTY-605 | EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLANMASI | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin, eğitimin ekonomik boyutları ile eğitim planlamasının çeşitli boyutlarını kavramalarını ve eğitim-ekonomi ilişkilerine duyarlı olmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Güven ÖZDEM
1 | Eğitim ekonomisi hakkında genel bilgi sahibi olurlar. |
2 | Ülke kalkınmasında eğitim ekonomisinin ve planlı çalışmanın önemini kavrar. uygulamada kullanmanın gereklerini bilir |
3 | Beşeri sermayenin önemini örneklerle öğrenir. Uygulamada beşeri sermayenin geliştirilmesi için çaba harcar. Türkiye'deki beşeri sermayenin geliştirilmesi için çaba harcar. |
4 | Eğitim planlamasının ülke ekonomisindeki öneminin farkına varır, analiz eder. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim ekonomisi, insan sermayesi kuramı, eğitimin dışsallıkları, eğitimin ekonomik büyümeye katkısı, eğitim ve ekonomik büyüme, insan kaynaklarını geliştirme sorunları ve politikaları, eğitimin finansmanı, eğitim planlaması, eğitim planlamasının ilkeleri, planlamanın hukuksal dayanakları, eğitim planlaması teknikleri, eğitim planlama modelleri, eğitim sisteminin insangücü planlaması, eğitim planlamasında yeni yaklaşımlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ekonomisi eğitim ekonomisini Türkiye'de kullanılabilirliği | ||
2 | İnsan sermayesi kuramı | ||
3 | Eğitimin dışşallıkları | ||
4 | Eğitimin ekonomik büyümeye katkısı. Farklı ülkelerden örnekler üzerinde tartışmalar | ||
5 | Eğitim ve ekonomik büyüme | ||
6 | İnsan kaynaklarını geliştirme sorunları ve politikaları | ||
7 | Eğitimin finansmanı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Eğitimin planlanması | ||
10 | Eğitim planlaması ilkeleri | ||
11 | Planlamanın hukuksal dayanakları | ||
12 | Eğitim planlaması teknikleri | ||
13 | Eğitim planlama modelleri | ||
14 | Türkiye'de planlı dönem eğitim politikalarının değerlendirilmesi | ||
15 | Dersin değerlendirilmesi | ||
16 | Final |
Adem, M. (1981). Eğitim Planlaması (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi Yayın No 1. • Hesapçıoğlu, M. (2001) Türkiye’de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayınları. • Hesapçıoğlu, M. (1994) İnsan Kynakları Yönetimi ve Ekonomisi. İstanbul: Beta Yayınları • Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım. • Kavak, Y. ve B. Burgaz (Çev.).(1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. Ankara: Pegem Yayınları • Kurul Tural, N. (2012). Eğitim Finasmanı. (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi. • Gümüş, E. ve Şişman M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. • Serin, N. (1979). Eğitim Ekonomisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. • Ünal, I. (1996) Eğitim ve Yetiştirme Ekonomisi. Ankara: Epar Yayınları. • Ergen, H. (2013). Türkiye’de Eğitimde Planlama Yaklaşımları Ve Kullanılan Eğitim Göstergeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 151-167.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 185 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |