GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGTY-605 EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLANMASI Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin, eğitimin ekonomik boyutları ile eğitim planlamasının çeşitli boyutlarını kavramalarını ve eğitim-ekonomi ilişkilerine duyarlı olmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Güven ÖZDEM


1 Eğitim ekonomisi hakkında genel bilgi sahibi olurlar.
2 Ülke kalkınmasında eğitim ekonomisinin ve planlı çalışmanın önemini kavrar. uygulamada kullanmanın gereklerini bilir
3 Beşeri sermayenin önemini örneklerle öğrenir. Uygulamada beşeri sermayenin geliştirilmesi için çaba harcar. Türkiye'deki beşeri sermayenin geliştirilmesi için çaba harcar.
4 Eğitim planlamasının ülke ekonomisindeki öneminin farkına varır, analiz eder.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim ekonomisi, insan sermayesi kuramı, eğitimin dışsallıkları, eğitimin ekonomik büyümeye katkısı, eğitim ve ekonomik büyüme, insan kaynaklarını geliştirme sorunları ve politikaları, eğitimin finansmanı, eğitim planlaması, eğitim planlamasının ilkeleri, planlamanın hukuksal dayanakları, eğitim planlaması teknikleri, eğitim planlama modelleri, eğitim sisteminin insangücü planlaması, eğitim planlamasında yeni yaklaşımlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim ekonomisi eğitim ekonomisini Türkiye'de kullanılabilirliği
2 İnsan sermayesi kuramı
3 Eğitimin dışşallıkları
4 Eğitimin ekonomik büyümeye katkısı. Farklı ülkelerden örnekler üzerinde tartışmalar
5 Eğitim ve ekonomik büyüme
6 İnsan kaynaklarını geliştirme sorunları ve politikaları
7 Eğitimin finansmanı
8 Ara sınav
9 Eğitimin planlanması
10 Eğitim planlaması ilkeleri
11 Planlamanın hukuksal dayanakları
12 Eğitim planlaması teknikleri
13 Eğitim planlama modelleri
14 Türkiye'de planlı dönem eğitim politikalarının değerlendirilmesi
15 Dersin değerlendirilmesi
16 Final

Adem, M. (1981). Eğitim Planlaması (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi Yayın No 1. • Hesapçıoğlu, M. (2001) Türkiye’de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayınları. • Hesapçıoğlu, M. (1994) İnsan Kynakları Yönetimi ve Ekonomisi. İstanbul: Beta Yayınları • Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım. • Kavak, Y. ve B. Burgaz (Çev.).(1994). Eğitim Ekonomisi: Seçilmiş Yazılar. Ankara: Pegem Yayınları • Kurul Tural, N. (2012). Eğitim Finasmanı. (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi. • Gümüş, E. ve Şişman M. (2012). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. • Serin, N. (1979). Eğitim Ekonomisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. • Ünal, I. (1996) Eğitim ve Yetiştirme Ekonomisi. Ankara: Epar Yayınları. • Ergen, H. (2013). Türkiye’de Eğitimde Planlama Yaklaşımları Ve Kullanılan Eğitim Göstergeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 151-167.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplantı Başkanlığı Yapma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 1 10 10
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 185

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek