Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTY-604 | TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKASI | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, eğitim politikası ve ilgili kavramları, Türkiye’de eğitim politikası oluşturma süreçlerini, eğitimin bileşenleri olarak; öğrenci, öğretmen ve öğrenme ortamlarına ilişkin politikaları analiz edebileceklerdir.
Prof. Dr. Güven ÖZDEM
1 | Cumhuriyet Öncesi Türk Eğitimine yön veren eğitim politikalarını analiz edebilecektir. |
2 | Cumhuriyetin kuruluş dönemi eğitim politikalarını değerlendirebilecektir. |
3 | Türk Eğitim Sistemine yön veren temel yasaları ile eğitim politikaları arasındaki temel dinamikleri değerlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim sistemi ve okullara genel bir bakış Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar Türkiye eğitim politikaları Eğitim politikalarına etki eden unsurlar Eğitim politikası oluşturma süreçleri Türk Eğitim sisteminde yaşanan sorunlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve politika ilişkisi Türk eğitim politikalarına yön veren gelişmeler | ||
2 | Cumhuriyet öncesi eğitim politikalarına genel bir bakış | ||
3 | Heyet-i ilmiyelerin Türk eğitim politikaları açısından önemi | ||
4 | Geçmişten günümüze milli eğitim şuraları ve eğitim politikası yönelimleri | ||
5 | Yabancı eğitimcilerin Türk eğitim politikalarına etkileri | ||
6 | Reform komisyonları ve raporlarının eğitim politikaları açısından değerlendirilmesi | ||
7 | Türk eğitim sistemine ilişkin yasalar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretimin gelişimine yön veren politikalar | ||
10 | Yükseköğretimin gelişimi ve Türkiye'de yükseköğretim politikalarının geleceği | ||
11 | Öğretmen eğitimi politikaları | ||
12 | Eğitim yöneticisi yetiştirme politikaları | ||
13 | Türk milli eğitim sisteminde örgütsel gelişim politikaları | ||
14 | Küreselleşme ve Türk eğitim politikalarına etkileri | ||
15 | Neoliberalizm ve Türk eğitim sistemi | ||
16 | Final |
Akyüz, Yahya (2011). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.Kaya, Yahya Kemal (1984). İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal ve İdari Bilimler Döner Sermaye İşletmesi.Aynal, Songül (2011). Türkiye\\\'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi. Rivzi, F. ve Lingard, B. (2016). Küreselleşene Eğitim Politikası (Çev. Edt. B. Balkar ve H. Özgan). Ankara: Pegem Akademi. Nartgün, Ş. S. ve Argon, T. (2021). (Edts). Eğitim perspektifinden planlama, ekonomi ve politika. PegemAkademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 183 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |