Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTY-608 | EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yönetimde yeni yaklaşımları ve bu yaklaşımlara ait kavramları tanımak, eğitim yönetimine yansımalarını analiz etmektir.
Doç. Dr. Fatmanur ÖZEN
1 | Yönetim fikrini tarihsel süreçte analiz eder. |
2 | Çağdaş eğitim yönetimi yaklaşımlarının tanımını yapar, özelliklerini tanır. |
3 | Çağdaş yönetim yaklaşımları bağlamında eğitim örgütlerinden elde edilmiş verileri analiz eder, sonuçları bağlamında değerlendirir. |
İkinci Öğretim
Yok
Eğitim Yönetimi, Örgütsel Davranış dersin hazırlık dersleridir
Yönetim biliminin tarihsel gelişimi eğitim yönetimi bilimi açısından sonuçları, çağdaş yönetim yaklaşımlarının tanıtımı, çağdaş yaklaşımların eğitim yönetimine yansımalarının analizi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi ve kaynakların tanıtımı | ||
2 | Yönetim biliminin tarihsel gelişimi: bilimsel yönetim, insan ilişkileri yaklaşımı, sistem teorisi ve durumsallık | ||
3 | Durumsallık yaklaşımı: çalışanlar, örgüt çevre ve teknoloji ilişkileri | ||
4 | Çağdaş yönetim yaklaşımları: Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı, Örgütsel Strateji Yaklaşımı, Vekâlet Yaklaşımı, İşlem Maliyeti Yaklaşımı, Kurumsallık Teorileri, Örgütsel Ekoloji Yaklaşımı. Yönetimin işi: karar verme, planlama, örgütleme, yönelme, koordinasyon, denetim | ||
5 | Çağdaş yönetim: Kuram-araştırma ilişkisinde eğitim yönetimi (Marksist Perspektif, Diyalektik Görüş, Postmodernizm ve Eğitim Yönetim) | ||
6 | Çağdaş yönetim: Kuram-araştırma ilişkisinde eğitim yönetimi (Fenomenoloji, Etnometodoloji, Eleştirel Kuram ve Eğitim Yönetimi) | ||
7 | Çağdaş yönetim: Kuram-araştırma ilişkisinde eğitim yönetimi (Sembolik Etkileşimci, Feminist Kuram ve eğitim Yönetimi) | ||
8 | Çağdaş yönetim: Bir metafor olarak eğitim yönetimi: kuram-araştırma ilişkisi (Makine, Organizma, Kültür, Örgütsel Ekoloji, Örgütsel Gelişim, Karıncalar Yuvası, Örgütsel Anarşi, Otopoez, Sayborg) | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Çağdaş yönetim: Modellerle eğitim yönetimi (Pazar Yeri Modeli, Gevşek Yapılı Sistemler Modeli, Örgütsel Anarşi Modeli , Kurumsal Örgütler Modeli) | ||
11 | Eğitim Örgütlerinde Çağdaş Yönetim: Bilgi yönetimi | ||
12 | Eğitim Örgütlerinde Çağdaş Yönetim: Değer temelli yönetimi | ||
13 | Eğitim Örgütlerinde Çağdaş Yönetim: Algoritmalar dünyasında yönetim, girişimcilik, inovasyon ve değişim mühendisliği | ||
14 | Eğitim Örgütlerinde Çağdaş Yönetim: Politika nitelikleri kuramı | ||
15 | Final sınavı |
1. Saruhan, Şadi Can ve Yıldız, Müge Leyla. (2017). Çağdaş Yönetim Bilimi. BETA 2. Memduhoğlu, Hasan Basri ve Yılmaz, Kürşad (2017). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. PegemAkademi. 3. Folger, J. P., Poole, M. S. ve Stutman, R. K. (2013). Çatışma Yönetimi. Füsun Akkoyun (Çev.edt.). Nobel 4. Özdemir, M. (2018). Eğitim Yönetimi: Alanın Temelleri ve Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara Anı Yayıncılık 5. Balyer, A. (2019). Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. 6. Balcı, A. (2003). Eğitim örgütlerine yen bakış açıları: Kuram araştırma ilişkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 33, 26-61. 7. Donovan, J. (2019). Feminist Teori. A. Bora, M. A Gevrak ve F. Sayılan. İstanbul: İletişim.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Okuma | 2 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 173 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |