GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGTY-610 MESLEK ETİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı eğitim ve öğretim sürecinin ne tür değerler ve ilkeler ekseninde işlev görmesi gerektiğini hem ulusal hem de uluslararası değerler bağlamında tartışmak, eğitim sürecinin amaçlarına ulaştırılmasında başlıca rolleri üstlenen öğrenci, veli, öğretmen, okul yöneticisi, müfettiş ve rehber uzmanların etik ilkelerini ortaya koymaktır.


Doç. Dr. Fatmanur ÖZEN


1 Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilir, etik sistemleri ve türleri konusunda bilgi verebilir.
2 Meslek etiği ile ilgili bilgiler verebilir.
3 Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri tartışabilir.
4 Mesleğinde etik ilkeleri hayata geçirebilir.

İkinci Öğretim


Yok


Bilim etiği, iş ahlakı ve değerler eğitimi


Etik kavramının kuramsal temelleri, Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri, Meslek etiği ve etik kodlar Meslek kavramı ve bir meslek olarak öğretmenlik, Davranışın etik açıdan yargılanması, Eğitimde etik, Öğretmenlik meslek etiği, Öğrencilerin etik hak ve sorumlulukları, Okullarda velilerin etik hak ve sorumlulukları, Okullarda etik eğitimi, Örnek olaylar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Etik kavramının kuramsal temelleri
2 Etik kavramının kuramsal temelleri
3 Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri
4 Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri
5 Meslek etiği ve etik kodlar Meslek kavramı ve bir meslek olarak öğretmenlik
6 Davranışın etik açıdan yargılanması
7 Eğitimde etik
8 Öğretmenlik meslek etiği
9 Ara sınav
10 Meslek etiği kurulları
11 Öğrencilerin etik hak ve sorumlulukları
12 Okullarda velilerin etik hak ve sorumlulukları
13 Okullarda etik eğitimi
14 Örnek olaylar, alan araştırmaları
15 Eğitimde etik kitabının incelenmesi
16 Final

1. Aydın, İnayet. (2006). Eğitim ve Öğretimde Etik, ISBN: 975-8792-09 2. Kutlu, Ali Hüseyin. (2011). Meslek Etiği, ISBN: 978-605-133-001-3-1 3. Kolçak, Menşure. (2012). Meslek Etiği, ISBN: 978-605-5451-67-7 4. Başpınar, Nuran Öztürk ve Çakıroğlu, Demet. (2012). Meslek Etiği, ISBN: 978-605-5426-10-1 5. Haylef, F. (2001). Eğitimde Etik. Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755393513 6. Pieper, A. (2012). Etiğe giriş. V. Atayman ve G. Sezer (Çev). Ayrıntı Yayınları. 7. Kuçuradi, İ. (2020). Ahlak, etik ve etikler. Türkiye Felsefe Kurumu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 10
Tartışma 1 5
Soru-Yanıt 1 5
Örnek Vaka İncelemesi 1 5
Makale Kritik Etme 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 1 14 14
Tartışma 1 10 10
Soru-Yanıt 1 10 10
Örnek Vaka İncelemesi 1 20 20
Makale Kritik Etme 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 1 30 30
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek