Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTY-610 | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı eğitim ve öğretim sürecinin ne tür değerler ve ilkeler ekseninde işlev görmesi gerektiğini hem ulusal hem de uluslararası değerler bağlamında tartışmak, eğitim sürecinin amaçlarına ulaştırılmasında başlıca rolleri üstlenen öğrenci, veli, öğretmen, okul yöneticisi, müfettiş ve rehber uzmanların etik ilkelerini ortaya koymaktır.
Doç. Dr. Fatmanur ÖZEN
1 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilir, etik sistemleri ve türleri konusunda bilgi verebilir. |
2 | Meslek etiği ile ilgili bilgiler verebilir. |
3 | Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri tartışabilir. |
4 | Mesleğinde etik ilkeleri hayata geçirebilir. |
İkinci Öğretim
Yok
Bilim etiği, iş ahlakı ve değerler eğitimi
Etik kavramının kuramsal temelleri, Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri, Meslek etiği ve etik kodlar Meslek kavramı ve bir meslek olarak öğretmenlik, Davranışın etik açıdan yargılanması, Eğitimde etik, Öğretmenlik meslek etiği, Öğrencilerin etik hak ve sorumlulukları, Okullarda velilerin etik hak ve sorumlulukları, Okullarda etik eğitimi, Örnek olaylar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Etik kavramının kuramsal temelleri | ||
2 | Etik kavramının kuramsal temelleri | ||
3 | Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri | ||
4 | Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri | ||
5 | Meslek etiği ve etik kodlar Meslek kavramı ve bir meslek olarak öğretmenlik | ||
6 | Davranışın etik açıdan yargılanması | ||
7 | Eğitimde etik | ||
8 | Öğretmenlik meslek etiği | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Meslek etiği kurulları | ||
11 | Öğrencilerin etik hak ve sorumlulukları | ||
12 | Okullarda velilerin etik hak ve sorumlulukları | ||
13 | Okullarda etik eğitimi | ||
14 | Örnek olaylar, alan araştırmaları | ||
15 | Eğitimde etik kitabının incelenmesi | ||
16 | Final |
1. Aydın, İnayet. (2006). Eğitim ve Öğretimde Etik, ISBN: 975-8792-09 2. Kutlu, Ali Hüseyin. (2011). Meslek Etiği, ISBN: 978-605-133-001-3-1 3. Kolçak, Menşure. (2012). Meslek Etiği, ISBN: 978-605-5451-67-7 4. Başpınar, Nuran Öztürk ve Çakıroğlu, Demet. (2012). Meslek Etiği, ISBN: 978-605-5426-10-1 5. Haylef, F. (2001). Eğitimde Etik. Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755393513 6. Pieper, A. (2012). Etiğe giriş. V. Atayman ve G. Sezer (Çev). Ayrıntı Yayınları. 7. Kuçuradi, İ. (2020). Ahlak, etik ve etikler. Türkiye Felsefe Kurumu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |