GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGTY-612 OKUL KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Örgüt, kültür temel kavramlarını kazanır. Örgüt ve kültürle ilgili kavramları bilir kullanır. Yönetim ve örgüt düşünce sisteminin ve dolayısıyla kavram, model ve tekniklerinin, nereden köken aldığını ve zaman içinde nasıl bir gelişim seyri izlediğini tarihsel bir süreç içinde ortaya koymak ve böylece, özellikle yönetimle ilgili çeşitli konularla bilimsel bağlantıların daha kolay ve sağlıklı kurulmasını sağlamaktır.


Dr.Berru ULUSOY


1 Yönetim ve örgütle ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Bilimsel yönetim öncesi ileri yönetim uygulamaları hakkında bilgilenir.
3 Bilimsel yönetimin doğumuna zemin hazırlayan olayları/durumları kavrar.
4 Yönetim ve örgüt olgularının tarihsel süreç içinde izlediği gelişim seyrini yorumlar.
5 Yönetim ve örgütle ilgili model ve yaklaşımları ilişkilendirir.

İkinci Öğretim



Yok


Okula, Kültüre ve Yönetime ilişkin temel kavramlar, yönetim kuramlarının gelişimi, Klasik örgüt kuramları, İnsan İlişkileri Yaklaşımı, Çağdaş yaklaşımlar, örgütsel yapı, bürokratik model, katılımcı işletme modeli, alternatif örgütsel yapı modelleri, toplumsal bir sistem olarak okul, örgüt kültürü.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları,
2 Eğitim ve Okul Yönetimi,
3 okul yönetiminde rol oynayan ögeler
4 okul yönetiminde rol oynayan ögeler
5 okulda yönetim süreçleri
6 okulda yönetim süreçleri,
7 okulda yönetim süreçleri,
8 eğitim programının yönetimi
9 Öğrenci hizmetlerinin yönetimi,
10 insan kaynaklarının yönetimi,
11 genel hizmetlerin yönetimi,
12 okul-çevre ilişkileri,
13 okul yöneticisinin davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik.
14 Sonuç ve Değerlendirme

Şahin, A. (2010). Örgüt kültürü-yönetim ilişkisi ve yönetsel etkinlik. Maliye Dergisi, 159, 21-35.Şişman, M. (1994). Örgüt kültürü.Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi Örgüt Kuramları-A.Selami Sargut ve Şükrü Özen-İmge Kitabevi, Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları-Kamile Demir ve Kürşad Yılmaz-PegemA , Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama- Ziya Bursalıoğlu- PegemA Atilla Baransel, Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi:Klasik ve Neo-Klasik Yönetim ve Örgüt Teorileri, İstanbul Üniv., İşletme Fak.Yay. No: 101, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 14 3 42
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 1 1
Rapor Sunma 5 7 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Okuma 10 3 30
Ev Ödevi 5 6 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek