GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UTLY-527 KÜRESEL PAZARLAMA İLETİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Uluslararası bir pazarı analiz edebilmek ve bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorileri küresel bir boyutta incelemek ve yorumlamak; uluslararası pazarlama ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak; ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerini uluslararası pazarlar da uygulama becerileri kazandırmaktır.


Dr.Öğr. Üys. Mehmet Ali GENİŞ


1 Globalleşmeyi ve pazarlama iletişimine etkilerini tartışabilecektir
2 İşletmeleri global pazarlara yönlendiren nedenleri ve süreçleri değerlendirebilecektir.
3 Global pazarlarda çevre faktörlerinin önemini ve pazarlama iletişimine etkilerini değerlendirebilecektir
4 Reklamdan sosyal medyaya global pazarlama iletişimi uygulamalarını tartışabilecektir
5 Pazarlama İletişim stratejilerinin sosyal sorumluluk ve etik boyutlarını tartışabilecektir.

Birinci Öğretim


-


-


Küreselleşme, küresel pazarlama çevresi (politik, yasal, kültürel, sosyal, ekonomik çevre), pazara giriş ve büyüme stratejileri, hedef pazar analizi, hedef pazara uygun ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerinin belirlenmesi, uluslararası pazarlama stratejilerinin uygulanması, bu derste detaylı olarak ele alınacak konulardır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Küreselleşme ve küresel pazar ortamlarının doğuşu
2 küresel pazar sistemleri: tarihsel çıkarımlar
3 Globalleşme süreci ve modelleri
4 Global Pazarlama İletişiminde Kültür Faktörünün Önemi
5 Global Pazarlama İletişiminde Örgütsel Yapılar ve Planlama Sistemleri
6 Global Pazarlama İletişiminde Ekonomik ve Yasal Faktörlerin Etkileri
7 Global Reklamcılık: Global Reklam Stratejileri
8 ara sınav
9 Global Marka Yönetimi ve Global Markalama ve Ambalajlama Stratejileri
10 Halkla İlişkiler ve Duyurum Etkinliklerinin Yönetimi
11 Ticari Fuar ve Sergilerin Global Pazarlama İletişimindeki Rolü
12 Global Pazarlarda Sponsorluk Uygulamaları
13 Globalleşen Medya ve Yeni Media
14 Global Pazarlama İletişiminin Sosyal Sorumluluk ve Etik Boyutu
15 Global Pazarlama İletişimi Kampanyalarının Analizi
16 Final Sınavı

Marieke de Mooij (2014). Global Marketing and Advertising, Four Ed. SAGE Publications, IncErcan Gegez vd.(2012). Küresel Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınlarıİbrahim Bakırtaş, Harun Öztürkler, Canan Ay vd. (2013). Stratejik Küresel Pazarlama, Efil YayınlarıNigel Hollis (2011). Küresel Marka, İstanbul: Brand Age Yayınları Warren Keegan , Mark Green (2012). Global Marketing Pearson Education; 7 editionMelissa Aronczyk ( 2013) Branding the Nation: The Global Business of National Identity, OUP USASusan



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 14 5 70
Proje Sunma 5 10 50
Okuma 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek