Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UTLY-716 | ULUSLARARASI LOJİSTİKTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Küreselleşme çabalarına bağlı olarak yoğunlaşan rekabet yarışında işletme organizasyonlarının tümünde yeniden yapılanma süreci başlamıştır. Sürekli değişen şartlarda rekabette başarıya ulaşılması için işletmelerin birinci odağı müşteriler ve onların ihtiyaçlarını ve tercihlerini karşılamak olmuştur. Bu ise ancak üretimde kaliteyi yakalamakla mümkün olabilmektedir. toplam kalite yönetimi de işletmenin üretim kalitesini ve rekabet edebilirliğini arttırmak için kullanılan popüler bir yönetim modelidir. bu yönetim modelinin içeriğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Doç. Dr. Hakan AKYURT
1 | Kalite kavramının tanımını ve içeriğini anlar. |
2 | Toplam kalite kavramını ve uygulamalarını öğrenir. |
3 | Lojistik sektöründe toplam kalite uygulamalarını ve yasal kuralları öğrenir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Kalite kavramı ve kalite anlayışının gelişimi. toplam kalite yönetiminin temelleri ve toplam kalite yönetimi tanımı, felsefesi. toplam kalite yönetiminin unsurları ve bu unsurların tek tek incelenmesi. yönetsel kalite fonksiyonlarından toplam kalite planlaması. toplam kalite organizasyonu ve denetlenmesi. toplam kalite yöneitiminde Değişim yönetimi ve işletme kültürü. toplam kalite yönetiminde örgütsel iletişim. toplam kalite yönetimi ve motivasyon. toplam kaliteyönetiminde ekip çalışmaları. insan kaynakları yönetimi ve toplam kalite yönetimine katkısı. işletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin toplam kalite yönetimi açısından incelenmesi. toplam kalite yönetiminin rekabete etkileri ve bu konuda sağladığı avantajlar. kalite güvence sistemleri ve belgelendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanımı | ||
2 | Kalite kavramı ve kalite anlayışının gelişimi. | ||
3 | Toplam kalite yönetiminin temelleri ve toplam kalite yönetimi tanımı, felsefesi | ||
4 | Toplam kalite yönetiminin unsurları ve bu unsurların tek tek incelenmesi. | ||
5 | Yönetsel kalite fonksiyonlarından toplam kalite planlaması. | ||
6 | Toplam kalite organizasyonu ve denetlenmesi | ||
7 | Toplam kalite yönetiminde Değişim yönetimi ve işletme kültürü | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Toplam kalite yönetiminde örgütsel iletişim | ||
10 | Toplam kalite yönetimi ve motivasyon | ||
11 | İnsan kaynakları yönetimi ve toplam kalite yönetimine katkısı | ||
12 | İşletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin toplam kalite yönetimi açısından incelenmesi | ||
13 | Toplam kalite yönetiminin rekabete etkileri ve bu konuda sağladığı avantajlar | ||
14 | Lojistik sektöründe toplam kalite uygulamaları | ||
15 | Lojistik sektöründe toplam kalite uygulamaları | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
CANAN TEKİN, BESİM AKIN, VEDAT EROL; Toplam kalite yönetimi ve kalite güvence sistemi, Beta yayınları, İstanbul, 2001. HÜSEYİN DEMİRCİ; Toplam Kalite Yönetimi, Kum Saati Yayınları, İstanbul, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |