GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB-511 DİN EĞİTİMİ BİLİMİNE GİRİŞ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Din Eğitimi Biliminin Bilimselleşme süreci, konusu, çalışma alanı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.


Doç. Dr. Hüseyin ALGUR


1 Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevlerini bilir.
2 Din eğitiminde program geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3 Farklı öğretim kademelerine göre din eğitimi faaliyetleri hakkında örnekler verir.
4 Yüksek Din öğretiminde yaşanan sorunlara örnekler verir.
5 Farklı ülkelerdeki din eğitimi politikalarına örnekler verir.

Birinci Öğretim



.


Din Eğitimi Biliminin Bilimselleşme süreci, konusu, çalışma alanı ve yöntemi hakkında bilgi verilmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Din eğitimi biliminin neliği
2 Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumu
3 Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
4 Din eğitimi biliminin temelleri
5 Din eğitiminde program geliştirme ve hedef
6 Din öğretimine özgü programlar
7 Avrupa Ülkelerinde din dersi yaklaşım ve uygulamaları
8 Ailede Din Eğitimi
9 İlk ve ortaokulda din eğitimi
10 İmam Hatip Okullarında din eğitimi
11 Yetişkin Din Eğitimi
12 Cami ve Kur’an Kurslarında Din Eğitimi
13 Yüksek din Öğretimi
14 Ders konularının genel değerlendirmesi

Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi M. Şevki Aydın, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Kimlik Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 3 13 39
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 14 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 14 56
Ev Ödevi 2 13 26
Toplam İş Yükü (saat) 180

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek