GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB-523 DİNİ İNANÇ VE DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere çocukluk döneminden itibaren dini inanç ve düşüncenin gelişimi hakkında bilgi vermektir.


Dr. Öğretim Üyesi Halil İbrahim Özasma


1 Dini inanç ve düşüncenin gelişimi konusunda elde ettikleri bilimsel bilgileri özetleyebileceklerdir.
2 Çeşitli yaş dönemlerindeki dini inanç ve düşünceler üzerinde etkili olabilecek temel kaynakları ve problemleri tespit edebileceklerdir.
3 Derste aldıkları bilgileri yeni araştırmalarda kullanabilecek ve elde ettikleri verileri yorumlayıp değerlendirebileceklerdir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dini inanç ve düşünce kavramları, dini gelişim teorileri, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, orta yaş ve yaşlılık dönemlerinde dini inanç ve düşünceler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dini inanç
2 Dini düşünce
3 Dini gelişim teorileri, Piaget ve Bilişsel Gelişim teorisi
4 Kohlberg ve ahlâki yargı teorisi
5 Psikanalitik teoriler
6 Erikson ve psikososyal dini gelişim teorisi
7 Genel değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Jung ve bireyleşme teorisi
10 Çocukluk döneminde dini inanç ve düşünceler
11 Ergenlik döneminde dini inanç ve düşünceler
12 Yetişkinlik döneminde dini inanç ve düşünceler
13 Orta yaş döneminde dini inanç ve düşünceler
14 Yaşlılık döneminde dini inanç ve düşünceler
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

01→ Hüseyin Peker, Din Psikolojisi, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2008. 02→ Hayati Hökelekli, Din Psikolojisi, TDV Yayınları, Ankara, 1993. 03→ Faruk Karaca, Dini Gelişim Teorileri, Dem Yayınları, İstanbul, 2007. 04→ Hasan Kayıklık, Orta Yaş ve Yaşlılıkta Dinsel Eğilimler, Adana, 2003. 05→ Murat Yıldız, Çocuklarda Tanrı tasavvurunun Gelişimi, İzmir İlahiyat Vakfı Yayınları, İzmir, 2007. 06→ Adem Şahin, Ergenlerde Dindarlık ve Benlik, Konya, 2007. 07→ Editör: Hayati Hökelekli, Gençlik Din ve Değerler Psikolojisi, Dem yayınları, İstanbul, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 174

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek