GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB-520 DİN-BİLİM İLİŞKİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



"Din-Bilim İlişkisi" meselesine dair temel yaklaşımları karşılaştırmalı olarak ele alınması.


Doç. Dr. Mustafa ÇAKMAK


1 Din-Bilim ilişkisine dair çatışma, ayrışma ve uzlaşma şeklindeki temel yaklaşımları açıklar.
2 Derstte edindiği bilgiler ve kendi ek okumaları neticesinde din-bilim ilişkisi konusunda mevcut görüşlerin olumlu ve olumsuz yönlerini açıklar.
3 Din-bilim ilişkisi konusunda kendi yorumunu mevcut görüşlerle ilişkilendirerek açıklar.

Birinci Öğretim



Yok


Bilim ile din ilişkisine dair çatışma, ayrışma ve uzlaşma şeklindeki temel yaklaşımların öne çıkan isimlerin görüşleri etrafında eleştirel bir perspektifle değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Din-bilim ilişkisine dair çatışma, ayrışma ve uzlaşma şeklindeki temel yaklaşımların açıklanması.
2 Din Felsefesine Dair Okumalar II kitabının "Din ve Bilim" başlıklı üçüncü bölümünde bulunan metinlerin değerlendirilmesi.
3 Din Felsefesi Seçme Metinler kitabının "Din ve Bilim" başlıklı on ikinci bölümünde bulunan metinlerin değerlendirilmesi.
4 Barbour'un "Bilim ve Din" adlı kitabının değerlendirilmesi.
5 Thomas Kuhn'un "Bilimsel Devrimlerin Yapısı" adlı kitabının değerlendirilmesi.
6 Huff'un "Erken Modern Bilimin Doğuşu ve Yükselişi" adlı kitabının değerlendirilmesi.
7 Ara sınav
8 Armağan'ın "İslam ve Bilim Tartışmaları" adlı metninin değerlendirilmesi.
9 Armağan'ın "İslam ve Bilim Tartışmaları" adlı metninin değerlendirilmesi.
10 "Allah, Felsefe ve Bilim" adlı kitabın değerlendirilmesi.
11 "Allah, Felsefe ve Bilim" adlı kitabın değerlendirilmesi.
12 Henry'nin "Bilim Devrimi ve Modern Bilimin Kökenleri" adlı kitabının değerlendirilmesi.
13 Çakmak'ın "Evrim Teorisi Tanrı'nın Varlığı İçin Gerçek Bir Tehdit Midir?"adlı makalesinin değerlendirilmesi.
14 Final Sınavı

Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar II M. Peterson vd, Din Felsefesi Seçme Metinler Ian G. Barbour, Bilim ve Din Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı Toby E. Huff, Erken Modern Bilimin Doğuşu ve Yükselişi Mustafa Armağan, İslam ve Bilim Tartışmaları ed. Caner Taslaman-Enis Doko, Allah, Felsefe ve Bilim John Henry, Bilim Devrimi ve Modern Bilimin Kökenleri Mustafa Çakmak, Evrim Teorisi Tanrı'nın Varlığı İçin Gerçek Bir Tehdit Midir?



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 184

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek