Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÖTE-514 | İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İnsan bilgisayar etkileşimi kavramı, bilişim teknolojisinin gelişim süreci ve bireysel ve toplumsal yaşama etkileri, psikolojik etkiler, fizyolojik etkiler, toplumsal etkiler, insan bilgisayar etkileşiminin öğrenme ortamındaki günümüz etkileri, bilgisayar destekli öğrenme ortamları ve insan-ortam etkileşimi, kişiselleştirilmiş ve bireyselleştirilmiş ortamlar, çevrimiçi öğrenme ortamlarında insan-bilgisayar etkileşimi, bilgisayar destekli ortaklaşa öğrenme ortamları, tartışma grupları, çevrimiçi topluluklar.
Doç.Dr.Mustafa Serkan ABDÜSSELAM
1 | Kullanılabilirlik tekniklerini kullanarak iyi ve kötü tasarımı ayırt edebilme. |
2 | İnteraktif tasarımlarda insan davranışlarını tanımlayabilme. |
3 | Belirli bir konu üzerinde prototip ile başlayan bir tasarım yapabilme. |
4 | Verilen karmaşık bir problemde görev analizi yapabilme. |
5 | Dijital ortamlardaki kullanıcı arayüzlerini heuristic (buluşsal) değerlendirme tekniklerine göre değerlendirme. |
Birinci Öğretim
Yok
İnsan bilgisayar etkileşiminin esasları; interaktif bilgisayar sistemlerinin öğeleri, pencereler ve giriş aygıtları; Windows sistemi ve diyalog kontrolü; interaktif sistemler için diyalog tasarımı; psikolojik, fizyolojik, dilbilimsel ve algısal faktörler; farklı etkileşim tekniklerinin avantajları ve dezavantajları, komut dili sözdizimi ve veri sunumu; tasarım metodolojisi ve ana esasları; insan bilgisayar etkileşimi konusunda küçük ölçekte bir proje.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | İnsan bilgisayar etkileşimine giriş | ||
3 | İnsan-Bilgisayar Etkileşim | ||
4 | Paradigmalar | ||
5 | İnsan Bilgisayar etkileşiminin tasarım ilkeleri | ||
6 | İnsan bilgisayar etkileşiminin yazılım süreci, tasarım kuralları | ||
7 | Değerlendirme teknikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Evrensel tasarım, kullanıcı desteği | ||
10 | Bilişsel modeller, sosyal-örgütsel konular, paydaş gereksinimleri | ||
11 | İletişim ve işbirliği modelleri, görev analizi | ||
12 | İletişim ve işbirliği modelleri, görev analizi | ||
13 | Görev analizi, İletişim kavramları ve tasarım | ||
14 | Sistem modelleri | ||
15 | Zengin etkileşimin modellenmesi | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |