Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÖTE-502 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, eğitim bilimlerinde kullanılan nitel araştırma yöntemlerinin ve bu yöntemler kapsamında kullanılan yaklaşımların hakkında bilgi ve uygulama düzeyinde öğrencilere beceri kazandırılmasıdır.
Doç.Dr. Mustafa Serkan ABDÜSSELAM
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı |
2 | Programın tanıtımı ve dersin kurallarının belirlenmesi / Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri |
3 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı Gözlem) |
4 | Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı Gözlem) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar |
5 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Ayrıntılı Gözlem ve Belge İnceleme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar |
6 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar |
7 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) |
8 | Ara Sınav |
9 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Video verisi) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar |
10 | Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci |
11 | Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci |
12 | Ayrıntılı gözlem geribildirim / Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci |
Birinci Öğretim
Yok
Derste, eğitim bilimlerinde kullanılan nitel araştırma yöntemleri ele alınarak öğrencilerin en az bir yöntemi uygulaması hedeflenmektedir. Bu derste öğrencilerin nitel bir araştırma tasarlamaları, gerçekleştirmeleri ve yazmaları/raporlamaları beklenmektedir. Ayrıca öğrenciler nitel araştırma yöntemini kullanan bir kitabı ya da tezi değerlendirecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Programın tanıtımı ve dersin kurallarının belirlenmesi / Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri | ||
3 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı Gözlem) | ||
4 | Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı Gözlem) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar | ||
5 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Ayrıntılı Gözlem ve Belge İnceleme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar | ||
6 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar | ||
7 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Video verisi) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar | ||
10 | Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci | ||
11 | Ayrıntılı gözlem geribildirim / Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci | ||
12 | Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi | ||
13 | Görüşme geribildirim / Nitel araştırmaları değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi | ||
14 | Yayınlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi | ||
15 | Yayınlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Creswell, J.W. (2009). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions(Third edition). London: Sage. Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methodsapproaches (2nd edition). London: Sage
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |